guru

aku ingat lagi guru2 aku dulu2. mula dr sekolah rendah sampai la ke sekolah menengah. aku ni sekolah takat sekolah menengah sj. tp guru zaman dulu dgn guru la ni banyak bezanya. keja guru tu yg palingmulia. guru pun akan berkhidmat dgn penuh kasih sayang. la ni? anak2 buah aku ada jugak balik dok ceta pasal cikgu depa. ada yg baik dan ada yg buruk. selalunya aku akan dengar dulu. kena dengar dgn teliti sbb kalau2 ada ceta yg melompat. dulu2 aku pernah belajar sastera. dm ceta kena ada plot. kalau plot x kena tu yg ada yg melompat2 ceta tu. kalau imbas kita tau. tp kalau ceta yg x bagus psal cikgu tu aku x berapa suka nak dengar sgt sbb kalau anak urid dok mengumpat pasal cikgu ilmu yg dia sampaikan tu x berkat. kalau belajar pun x berapa nak pandai. ya la dah x berkat.kalau kita x suka kita nak dengar mcm mana.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai