duit palsu

kalau dpt duit palsu nak buat apa? pasal apa ceta duit ni? sbb aku pi kursus td pasal duit. ini semua org patut tau. bukannya yg keja dgn duit sj. kalau jd lagu tu cepat2 bw pi duit tu kat bank negara. kalau kat sini kat pulau sana la. org bank negara tu kata td duit tu akan dicari berdasarkan cap jari yg ada kat kertas tu. adik aku kt kalau yg buat tu pakai sarung tangan? soalan yg bagus. org yg cuba edar tu pun kena penjara teruk la. sebenarnya apa2 yg palsuni x bagus la.aku teringat sorang pakcik kedai runcit kat kampung aku. dia ada simpan senarai nombor duit palsu tu. td pun ada jugak penceramah tu ckp berapa nombor siri duit palsu tu. tp aku x ingat sgt. aku kagum sgt sbb org tua kat kampung lebih banyak inisiatif nak atasi masalah duit palsu ni. aku? adaaku kesah?

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai