mmmmmmm....

malas nak tulis apa pun.tp semenjak dua menjak ni semua org dok ckp pasal kpi.apa tu?kpi tu yg aku faham target la.apa yg kita nak capai dlm tempoh tertentu.kita boleh buat kpi x?bg aku boleh sj.contohnya kita nak pakai keta apa dlm tempoh masa tertentu.tp aku rasa agak susah nak capai la.mesti la banyak halangannya.contohnya org berazam nak berhenti merokok.xdak nak buangnya rokok tu.mcm aku yg suka menyoping ni.tengok2 duit sj habis.brg tah apa2 aku beli.sekarang ni aku simpan semua resit.aku semak balik brg apa yg aku beli.penting ka barang tu.kalau x penting boleh la di kurangkan beli.agak berkesan jugak cara ni.sementelah cukai pun kena simpan resit, jd aku simpan la sekali.bila ada resit tu aku boleh nampak la apa aku belanja.satu lg cara ialah 'kami' akan belek kat mana ada sale.kalau qda sale tu cuba dptkan dlm jumlah yg lebih sikit.mcm aku beli gede dgn harga murah.cuba kongsi dgn org lain sama.semua org nak harga murah kannnnn?

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai