bila rasa.....

bila rasa gembira tepuk tangan. ini mcm lirik lagu sj. tp lirik lagu x sama dgn apa yg aku rasa. lain mcm sj bunyi.bila kita penat, semua jd x kena. tu yg aku sampai sakit urat belikat ni. hari ni aku kena perlahankan semua aktiviti. pendapat aku manusia pun mcm keta la jugak. start jer enjin x boleh la dok pecut 150/km sejam.nak berhenti pun x boleh la dok berhenti mengejut. cuba bayangkan kalau dok tengah laju2 kita berhenti.mau terpelanting aku rasa. tp ada jugak yg jenis skima tepat jer masa letak pen. masing2 ada cara tersendiri la. mcm jugak ada org yg boleh tafsir mimpi. x boleh la percaya dgn mimpi seratus peratus .pernah jugak aku dengar ceramah agama yg sebut kalau mimpi ular atau binatang lain, itu adalah jelmaan jin atau iblis. tp mak aku selalu pesan kalau mimpi api tu pun iblis jugak. kalau mimpi makan pun x bagus jugak. kalau terjaga dr tidur sbb mimpi yg buruk ni elok la bangun basuh muka. mak akuu kata elok gesak sikit tempat tido. kenapa aku ceta ni. ada mimpi buruk ka? ada la jugak. tp bila aku baca blog dr harlina td baru aku sedar mimpi sebenarnya tindakbalas dr badan kita yg terlampau letih. bila letih tu mcm2 la mai kat otak kita. tp betul jugak mcm dr harlina kata, jd surirumah sepenuh masa lg penat. kalau kat ofis adala jugak waktu rehat. kat rumah? lg x lena dok keja sj. lipat kain ni x henti2 tu x termasuk masak lg. ada plak anak yg dok keriau sj.lg penat. x pun anak yg x tolong iangsung.anak dok kat meja makan sj. mak siap semua bg. kalau aku memang x sanggup pun.x pernah sanggup pun.hehehehe.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai