berpantang

aku baru jer ziarah org berpantang.kenapa berpantang? apa tu berpantang? soalan yg aku rasa bila sekali fikir mcm xdak kaitan pun. sbb? aku x pernah pun berpantang.....hehehe.ok la cuba serius sikit.org dr bangsa apa pun mesti ada pantang-larang. mula2 kena tau dulu apa beza pantang, pantang-larang dan berpantang. ringkasnya dr perkataan pantang la. pantang ni yg aku faham la perkara yg ditegah buat.kalau kat mak aku, aku mesti tanya kenapa x boleh buat.dan aku mesti x dpt jawapannya.tp kita kan ada otak kena fikir la.contohny x boleh potong kuku waktu malam.logiknya kalau malam takut nanti terketip kuku. mcm jugak kalau org berpantang x boleh buat keja teruk2. ya la proses bersalin tu amat teruk jadi ini la masanya nak merehatkan badan. ada jugak yg kata pantang kalau cium baby yg sedang berak.aku sendiri pun xtau sbbnya.kenapa ya? baru td jugak baca blog salam 2 benua.teringat plak bila kali pertama pi pasar seni.masa tu pi dgn puspanita negeri kedah.pi sbb ada sukan kalau x salah aku.banyak aktiviti seni kat situ.tp aku paling kagum dgn balai seni kat as dulu.sekarang ni xtau la ada ka x lg.dulu2 kalau aku ada masa terluang aku mesti pi balai seni tu.kat situ ada banyak lukisan yg cantik2. aku ni x pandai pun melukis tp bila kita tengok lukisan yg cantik jiwa kita rasa tenang.mungkin sbb aku sj yg rasa mcm tu. kat as ada satu lg tempat yg menarik yg aku suka pi.kat depan masjid zahir dulu2 ada balai rong seri kalau x salah aku.dlm tu ada semua perkakas yg digunakan oleh sultan kedah. ada buaian kalau x silap aku. kalau nak tau lg cuba la pi tengok......!

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai