salasilah

apa tu salasilah?salasilah tu keturunan la.kalau syed tu org kata keturunan nabi.itu salasilah.tp kalau org yg x syed pun ada jugak salasilah.bila da perkahwinan tu ada la salasilah.bila A kawin B,bila dpt anak maka jadi la C.itu la salasilah.bila ada salasilah ni la baru la akan ada warisan.ada yg dpt warisan dalam bentuk harta.ada yg dapat warisan dlm bentuk 'tutttt'.tau kan?mcm2 la org nak wariskan,mcm ceta waris jari hantu tu.dia waris 'jari hantu'.hehehehe.bila ckp pasal warisan dan salasilah ni,ada la juga hubungkait kalau org nak cari isteri pun.tu sbb kalau org nak cari isteri ni kena cari yg sekufu.haaaa...jgn silap sebut plak.SEKUFU.jgn dok sebut sekutu plak.tp kalau yg SEKUTU pun elok jugak kalau dibuat isteri/suami.pasal apa aku kata mcm tu?sekutu ni maksud aku dah memang ngam sgt.semua betul.apa yg si A buat memang si B akan setuju sgt.so apa lagi...kawin la.berbalik pada salsilah td,ada yg kalau ada salasilah pun perwarisan xkan berlaku.salasilah yg macam mana?contohnya apabila keturunan terputus.ini semua kena belajar la.ini kalau nak belajar kena tengok bab faraid la.aku ni sapa la nak cakap bab yg susah ni.bila ceta semua ni,aku teringat kisah dulu2.kisah masa aku sekolah dulu.ada seorang tu ckp,berapa orang yg akan pi buat haji lepas sekolah ni.kebanyakannya akan kawin sj kalau dah habis sekolah.habis tu kenapa susah2 belajar bab haji.ini pendapat masing2 la.bagi aku pendapat org ni ada jugak betulnya.dan ada jugak salahnya.sebab?ada jugak yg x kawin lepas sekolah.contohnya aku ni.hehehehehe.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai