ada beza...

kemarin aku kena pegi ambik duit 'bantuan' kat sekolah cina.duit tu aku terima sbb gaji aku baru sj jd 3 ribu lebih.wooooo...mcm tu ka!mula2 tu saja cuba2 nak try minta sj.tau2 lekat nama plak.terima sj la dah org nak bg duit.kena terima kat sekolah cina sbb di bm ni mana la ada kaw melayu.tahun sudah kat berapit.kali ni kat bm plak.dua2 sekolah cina.urusan berjalan amat lancar.kalau yg kat sekolah kat berapit dulu,aku amat kagum dgn kemesraan yg menyambut.siap sambut dan bawa kita ke tempat daftar nama lagi.kali ni pun sama jugak.tp aku amat kagum dgn suasana persekitaran sekolah tu.nama pun sekolah cina,tentu la semuanya budak2 cina yg ada.kemarin hari cuti,tp depa ada jugak aktiviti kat sekolah.kebetulan ada aktiviti taekwando.seronok tengok budak2 sekecik tahun satu dah pandai berlawan.kat taman plak ada lebih kurang 10 biji buaian.waaaaa...banyak maaa.ada plak taman rama2.aku tengok banyak rama2 yg dok berterbangan kat dlm tu.sebelah tu plak ada kebun sayur.kagum sungguh aku.hari ni plak td aku kena pi ambik anak buah aku yg x sihat kat sekolah.ni sekolah melayu la.sekolah tu jauh ke tengah padang.dpn sekolah tu ada pdg bola.semua basikal dan motor yg budak2 bw kena bubuh kat luar pagar sekolah.budak2 akan berjalan kaki masuk ke sekolah itu melepasi padang sekolah yg luas tu.padang bola youuuu.kat dlm seolah plak?mcm biasa la ada bangunan2 dan ada pokok2 yg xla tinggi sgt.suasana agak panas la.memang ada beza la suasana sekolah ni.nama pun beza.satu sekolah melayu,satu lagi sekolah cina.tp dua2 sekolah jugak kannn?

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai