syarat puteri gunung ledang.

tau ceta puteri gunung ledang?x kira la yg hak filem la ni ka,atau yg jenis ceta org2 tua ka.puteri gunung ledang tu,di gila oleh raja melaka.raja melaka hantar wakil meminang dan ada syarat plak kalau nak kahwin dgn dia.apa syarat dia letak?syarat yg memang pelik2 dan x mungkin di tunaikan pun.logiknya tentu la puteri tu x berapa suka nak kawin dgn raja melaka tu.logiknya la.kalau yg x berapa logiknya...?tah la.pasal apa aku ceta baab puteri ni?aku ada ramai anak penakan.nak beli barang atau hadiah kat semua memang x berapa logik la dgn gaji aku yg x seberapa ni.tp aku teringin la nak beli jugak.aku buat mcm mana?aku tetapkan syarat,kalau sapa yg dpt cemerlang baru aku beli hadiah.kalau sapa yg dpt nombor corot kat sekolah memang x layan la dgn hadiah.aku harap depa boleh pulun la dgn cara yg mcm tu.tp susah jugak nak tangkis pertanyaan depa.pasal apa x beli kat depa?pasal apa jd mcm ni?biasa la kannn?apa pasal aku ceta ni?bila aku pi kl,semua rutin hidup aku dah berubah.rutin aku tu apa?kayuh basikal?buat cendol?buat cendol tu dah lama aku x buat lepas je aku dpt keja gomen.kayuh basikal memang biasa aku buat dulu2 walaupun selepas aku dpt keja gomen.aku suka kayuh basikal.ada jugak org berpendapat bila dpt jer keja gomen,kena pakai keta besar.berapa gaji gomen tu?dulu2 masa aku mula keja gaji hanya rm350 je.tu pun ada jugak kawan2 aku yg pakai keta.(yg lama keja la).aku ni memang x mampu la.yg aku mampu naik bas jer pi keja.bila cuti2 baru aku kayuh basikal.sampai la ada yg anggap aku ni dah jd x berapa betul.tp itu pilihan aku.aku x peduli pun apa org nak kata.aku suka kayuh basikal.aku x perlu dengar apa org nak kata.mcm tu jugak bila sampai jer umur umur 20 lebih tu,aku kena kawin!aku memang bosan bila apa yg aku kena buat,org lain plak mai ckp.hang kena buat ni.lepas tu hang kena buat ni plak.aku suka kalau aku atur sendiri hidup aku.contohnya aku buat cendol jual.lepas tu aku buka gerai.lepas tu aku main pingpong plak.itu yg aku suka.tp kadang2 itu la lumrah alam.pakai keta besar,kawin kemudian ada rumah besar.kalau kayuh basikal pun kalau dgn gaya yg terkini,baru la ikut gaya semasa.baru la jd mcm org.kayuh basikal tu bukan hanya utk sihatkan badan tp utk nak jd org.mcm aku kayuh basikal dgn bw kamera baru2 ni.setengah2 org yg x pernah tengok aku buat mcm tu,mesti anggap mcm wenggg sj.apahal plak ni kannn?tiba2 sj buat mcm ni.kalau buat selalu plak memang sah la dah wenggg.tp kalau org yg terkenal buat mcm tu,misalnya ustaz2 ka.xpa plak.ada alasan yg boleh diterima akal selalu.kalau aku kata sbb aku ambik gmbr tu sbb aku kagum dgn pemandangan kat tempat aku,susah jugak alasan tu nak terima.sbb?org lain x buat pun.pasal apa aku sorang yg buat.tu yg jd pelik tu.tp xdak apa yg pelik la ni.kalau dulu syarat puteri gunung ledang tu mcm pelik tp cuba la ni?syarat tu sekelip mata je boleh tunai.kalau nak buat apa pun kena perbetulkan niat.nak kayuh basikal ka,atau nak kawin sekali pun.jgn la sbb nak ikut org jd kita buat semua tu.org kata hang kena kawin dgn org tu,kawin jer.lepas tu baru tersedar....rupa2nya tersilap.boleh nak patah balik?x boleh dah.bila kita kawin,sebenarnya kita dah melalui satu cabang perjalanan hidup.mcm jugak aku dan org2 yg x kawin(lagi) ni.perjalanan hidup org yg mcm aku ni pun banyak jugak cabarannya.susah woooo.jgn ingat hidup berumahtangga jer susah.tp semua org kena hadapinya jugak.tp kalau kawin dan lepas tu rasa x serasi dan memang x boleh serasi,tu yg berpisah sj tu.mcm aku,kalau dah susah2 sgt hidup sorang mungkin lepas ni berubah fikiran dan kawin je.manusia akan berubah mengikut keadaan.mungkin dulu,masa dan keadaan x sesuai utk aku kawin.mungkin sekarang pun masih x sesuai lg..hehehehe.tunggguuu!

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai