perempuan.

tau perrempuan?yg lemah lembut tu perempuan la.tp ada gak yg kasar.tp sapa perempuan yg paling anda kagumi?kalau tanya aku,dan semua org pun mesti la depa jwb ibu kita.mak aku la.sbb?mak kita yg ajar kita semua benda.semua perkara la termasuk la masak utk yg perempuan.kalau masak pun,kalau yg mak x makan mesti punya anak dia pun x makan jugak.dah mak dia x ajar makan.betul x?kiranya mak la yg memainkan peranan yg paling besar sekali.selain dr mak sapa lg yg paling aku kagumi?dlm hidup aku ada 2 org.sejak aku kecil hingga la la ni.sekarang ni!dulu2 masa aku kecil ada dua org remaja perempuan.depa ni lemah lembut.ckp pun sopan sj.sentiasa senyum sj.kalau ckp dgn org yg lebih tua pun penuh hormat.bila aku nak lepas sekolah,depa ni dah habis sekolah.habis sekolah,aku sempat la belajar ilmu yg depa ada.ilmu apa?masa tu ilmu menaip la.dua-dua pun pandai menjahit.lepas tu depa pun kawin.sampai la ni tentu la depa dah tua sbb aku pun dah semakin 'berusia' kan.bila jumpa sekali-sekala pun aku tetap kagum pada depa dua org ni.sbb?bila seorang perempuan tu pandai dan mendalami kemahiran seorang perempuan,tentu la dia boleh jd perempuan sejati.aku tengok cara depa mentadbir kehidupan mereka pun memang sempurna.xla kaya melana tp memadai dgn sempurna.dua2 mereka pun hanya jd surirumah sj.tp aku memang respek.aku rasa memang aku xkan jumpa dah perempuan yg mcm tu.anak2 depa?adakah anak2 depa jd mcm depa jugak?aku jarang jumpa dgn anak2 depa pun tp aku rasa persekitaran dah berbeza antara dulu dan sekarang.xtau la kenapa berbeza....!

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai