pelamin anganku..

wowww...ada pelamin angan jugak ka cik ani ni.hehehehehe.cuba bayang tengok.xtau la.kenapa tajuk mcm pelik sikit ni.baru2 ni terbaca blog hanis zalikha ceta pasal pelamin bertunang.kalau dulu2 majlis bertunang ni,sempoi sj org buat.tp masa sepupu aku kawin dulu,arwah tok aku siap buat bantal utk duduk lg.kalau pompuan tu ok jugak,ni lelaki weiiii.sebelum org bw hantaran dia kerumah sebelah perempuan,dia bergambar dulu la dgn barang2 hantaran tu duduk atas bantal tu.bantal tu,arwah tok aku siap kait lg(dia memang pakar mengait).aku ingat lg,salah satu hantaran tu ialah sekaki payung.lucu jugak tengok.masa kak aku kawin plak,tok aku dah siap buat kipas tangan lg.berlambak depa buat.dulu2 mana nak ada kipas angin mcm la ni.jd kena la siapkan kipas tangan tu banyak2.kipas tangan tu plak di jahit tangan.masa tu pelamin kami x buat.pengantin duduk jer atas kerusi bg org tengok.masa kenduri along plak,sibuk kami buat pelamin.banyak jugak kain yg digunakan utk buat pelamin(lepas tu kain2 semuanya jd langsir).itu semua cara org nak jadikan segala impian tu kenyataan.banyak jugak impian tu.ya la,kalau nak kawin mesti yg cun melecun.mesti dpt yg bergaji besar.lepas tu,kalau yg minat retis tu calon isteri/suami mesti muka mcm retis yg diminati tu.kalau x dpt yg mcm retis tu,baik x kawin pun xpa.hehehehehe.agak2nya la.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai