kelarai....

kelarai tu apa?banyak yg xtau pun apa tu kelarai.aku?tau la jugak.mak aku kat kampung nun...dok lorat nak hiasan mcm kelarai tu kat dapur rumah aku yg dlm proses la ni.jd pak aku buatkan la utk dia.bukan la kelarai tp yg seangkatan dgn kelarai la.sbb kami dok teringat kelarai2 yg ada kat rumah pusaka arwah wan aku dulu2.nama pun rumah pusaka,memang rumah lama la.ada kelarai dr bertam,ada jerjak2 yg di buat dr kayu.cantik sgt.mak aku teringin nak ada kat semula.tp pak aku tu bukan la org yg berseni sgt.tp seronok tengok dia berusaha buatkan utk mak aku.berapa kali dia buat dan x berapa menjadi sgt.buat balik semula.minggu sudah pak aku baru dok cuba buat.minggu ni plak,dia dok cari cara nak buat bg cepat siap benda tu.(dia kan bukan org seni...!)minggu ni,bila aku balik tengok ok jugak la dia buat.tp apa yg ada kat rumah arwah wan aku dulu lebih cantik dan berseni la.dulu2 aku suka jugak dok anyam buat kelarai ni dgn arwah tok aku.dulu2 aku anyam kelarai ni dgn buluh utk di buat nyiru.susah nak buat benda ni.buluh tu kena raut dulu.ambik yg kulit sj aku rasa. raut nipis2 sampai boleh anyam.seronok ingat kisah dulu2 tu.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai