harapnya....

la ni aku harap ada yg akan lebih memahami aku.harap2 la.kalau x faham jugak?aku akan bg faham jugak...hehehehe!x kisah la aku.org faham ka x.yg penting aku dah luahkan apa yg terpendam dan perlu di beritahu.tp xkan la aku nak pi ckp sorang2.leceh la.kalau aku pi ckp pun,buatnya org kata mcm aku kata ni...x kisah la aku...apa aku nak buat.tentu la aku dan keluarga aku yg malu.baru padan dgn muka ni.ckp tentang padan muka ni,aku teringat dulu2.masa tu arwah tok aku masih ada lg.bila ceta dan aku selalu bg jawapan yg mudah,"padan muka."arwah tok aku memang x suka org ckp begitu tp aku agak degil sikit.nak buat mcm mana kannn?dah jd tabiaat.alasan tok aku,kalau org kata kat kita padan muka,apa kita rasa.betul jugak.tp kalau org kata kat aku padan muka,apa aku jwb."memang muka aku dah padan dah.elok je muka,mata dgn hidung.sempurna je."hehehehe,aku memang degil kannn?tp la ni aku dah kurang dah ckp padan muka.rasa kesian plak kat org kalau nak ckp mcm tu.betul la bila umur dah makin meningkat ni,kita akan berfikir dgn lebih berbeza.kalau dulu main hentam keromo je,la ni aku kena berfikir panjang.kena fikir apa kesan yg bakal aku terima selepas apa yg aku buat.kadang2 kita x nampak kesannya selepas sehari dua,tp kesannya akan muncul selepas beberapa tahun ataupun berpuluh tahun,betul x?sbb tu la bila kita nak buat apa2 ingat kat anak cucu sama.kadang2 kita x terima pembalasan dr apa yg kita buat tp anak cucu plak yg akan terima.kesian depa kannnn?lupa kan dulu bab2 yg pening ni.ceta yg ringan2 la.yg seronok sikit.hari ni aku berkebun kat dpn rumah kat kampung.aku ingat nak belai pokok nenas kat alma tp 'terbalik' kampung plak.tu yg belai jer pokok kat dpn rumah mak aku.anak2 penakan aku plak dok sibuk bela burng puyuh dan itik.cantik tengok.akku plak dok kasi pokok limau.tengok2 ada buah 2 biji.akhirnya pokok tu berbuah jugak.tu sapa nak sangka kan,tengok daun jelebat tp bila dibuang daun2 yg banyak baru la nak berbuah.pokok orkid pak aku plak ada berbunga dan besar plak tu.aku nak tergelak tengok sbb besar sgt.x sangka jd besar sampai mcm tu.selalunya bila ada yg nak berbunga,kami akan usha dr dia berputik lg tp kali ni tup2 tengok2 dah berbunga dan gedabak lg.kira kali ni kes terlepas pandang la mungkin sbb minggu sudah aku sibuk kat kedai kak aku dan xdan nak belek pokok bunga langsung.pak aku plak sibuk dgn projek nak buat ubahsuai rumah aku.semua ipar2 aku berkumpul.aku plak dok layan kepala aku yg sikit pening.bila ptg jer pening aku jd kurang sikit.panas sungguh.esok nak cari tile.waaa..nak cari tile,nak cari tile.kena ada misi jugak semua tu.kalau x,x jadi keja nanti.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai