tahniah dan tahniah...

sukanya bila kita dah capai apa sj kejayaan.hari ni aku nak ucap 2 tahniah.yg satu tu kat sepupu aku yg dah 20 tahun kat proton.20 tahun berkhidmat.lama tu weiii.aku ni..baru dok kira balik dah berapa lama keja kat lhdn.tiba2(selalunya) je jd keliru.dah berapa lama yer?aku masuk tahun 1991.aduhhhh...asyik keliru je.nasib baik la jln pi pejabat dok ingat lg.buatnya jln pi pejabat pun keliru lg haru.(minta dijauhkan la jd mcm tu).hari ni kat ofis pun agak pening.pening dgn pkh.dok buat pengumuman pasal pembukaan pkh pun masih lg org banyak lg mai kat aku.ni pun rezeki jugak ni.sekarang ni org ramai digalakkan berurusan melalui sistem.tp bayaran masih jugak seperti biasa la.berbalik pd sepupu aku tu,rasa mcm baru sj dia keja kat proton.(aku pun rasa baru jugak keja kat lhdn)hehehe.ingat lg masa dulu2.masa ligan lembu kat bendang.bila tua2 ni semua bw haluan masing2.hidup pun tentu la berbeza.org la x ligan lembu dah.tahniah aku yg kedua ialah kat kwn aku yg sambut harilahir hari ni.aku dah ucap pun kat dia kemarin.aku ucap je,sebelum aku terlupa.aku ni kan mudah lupa dan mudah terlepas nak ucap pun.bertambah lg umur la noooo.aku pun kadang2 rasa semakin hari semakin tua.(kadang2 jer rasa).tp itu semua angka jer.mcm sepupu aku ckp la.walau 20 tahun sekali pun,itu tetap angka.yg penting...apa yg kita tempuhi.tempuhi la dgn keazaman.tua x bererti lama,lama x bererti buruk.buruk x bererti x boleh di guna.gilap selalu.jd mcm brg antik yg bernilai.tp bila yer...lhdn nak bg kat aku yg mcm gitu.layak kah aku terima?hehehehe.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai