melaram....

dulu2 masa mula2 keja boleh la nak melaram sikit.sebelum tu?baju baru hanya boleh pakai masa raya puasa jer.itu pun 2 pasang je.kasut plak sepasang je setahun.baju dgn kasut tu xla rosak mcm la ni.x ganyah sgt kut.tp seronok gak mcm ni.masa tu baru tau menghargai apa yg ada.baju yg baru tu x boleh di pakai sewenang2nya.pakai hanya pi berjalan jauh sj dgn makan kenduri.tengok budak2 la mewah dgn baju baru.dan satu lg,kenapa aku (semua org masa tu kot) pilih keja gomen?masa tu keja gomen jer yg dpt gaji yg tetap tiap2 bulan.kalau keja lain susah sikit la.tu yg aku pilih keja gomen tu.lepas je keja 2,3 bulan,aku kena pakai pakaian seragam.berfikiran positif,baju x pyh beli.yg negetifnya,x boleh dah la nak melaram.tp lama2 dok pujuk jugak hati supaya melaram jugak dgn uniform tu.kadang2 aku rasa buruk sgt uniform aku tu,dan kadang2 rasa amat cantik plak uniform tu.malu?x la malu pun.kenapa nak malu.keja dgn rezeki halal.bukannya aku mencuri pun kat lhdn ni.tp ada satu yg paling menarik tentang uniform aku ni.mcm2 warna pejabat aku bg.sekali tu ada warna biru muda.warna tu serupa dgn baju budak sekolah rendah.aku plak kebetulan dok naik bas mara yg ada banyak jugak budak2 sekolah rendah naik.mula2 tu konduktor bas tanya,"budak sekolah ka?".aku jd serba salah nak jwb.teringin gak nak habak kt budak sekolah(dpt gak diskaun tambang) tp rasa malu gak kalau menipu.aku geleng kepala je.nak tipu mcm mana kalau aku naik bas tu lama2.tengok2 sampai pencen dok naik bas,sekolah apanya...!pasal tudung yg aku nak gu dgn baju uniform tu,aku x kisah sgt.selagi tudung,aku x kisah warna apa.merah ka,biru ka,janji aku tudung.kalau nak tunggu sama gu,tudung2 sekali uniform.boring la.tp la ni aku dah rasa seronok plak dgn uniform ni.bila sj aku rasa nak pakai baju baru,baru aku buat.selalunya aku akan pakai hari khamis jer.kalau masa raya tu,memang aku melaram habis2an la.bila lg nak lepas geram kannnn?

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai