masa2 yg berlalu..

ingat lg x masa kita lepas sekolah?aku dulu2,masa tunggu keputusan spm dah mula buat bisnes.masa sekolah lg dah dok hantar cendol kat kak aku.lepas je sekolah dan kebetulan bisnes tu kosong,aku terus ambil alih la.masa tu jugak aku pi belajar menaip.sampai dpt sijil menaip la.aku simpan lg sijil tu.dulu2 kalau lepas je sekolah mesti pi belajar menaip.aku belajar menaip je.masa tu kalau yg lagi pandai,ada kelas trengkas.trengkas tu yg ayat2 singkat yg setiausaha dok buat tu.ada jugak kelas simpan kira.simpan kira tu mcm akaun la.(aku sampai hari ni dok kelabu asap lg bab akaun ni.)cita2 masa tu mesti la nak keja makan gaji.gomen!!.biala dpt keja plak macam mana?hari pertama aku keja,aku dah x berapa nak ingat sgt tp yg pasti aku x bertudung la.(rambut xla cantik sgt tp dah stail).x berapa lama lepas tu baru aku bertudung.fesyen baju masa tu?mesti la yg terkini.hehehehe.jgn xtau dulu2 boleh lg pakai kebaya.tinggal kebaya nyonya sj yg aku x sempat nak buat.yg lain semua aku pakai.la ni?boleh muat separuh jer kebaya yg dulu2.alaaaa....amat berbeza sekali.kasut plak?kalau boleh nak pakai yg tinggi sekali.x pandai pun jalan tp pakai jugak.ada aku kisah?alat solek?satu papan la ada.mcm2 warna ada.la ni?gincu pun aku malas nak pakai.dulu dan kini mesti la berbeza kannn?mcm jugak bila kita nak melewati usia 20-an.bila habis je si manis 17,dah jd kurang manis.masa umur belasan tahun,kulit kita tegang sj.gebu gitu.bila masuk je 20-an,mula la berubah sikit demi sedikit.semua org pun mcm tu.bila nak masuk je 30-an aku tertanya2 lagu mana rasanya.tup2 dah lepas pun.la ni nak masuk 40-an.tunggu masuk 50-an la plak.tengok mcm mana makcik2 kita dok berleter mcm tu la jugak kita akan jadi.jgn dok terperanjat plak.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai