jubli emas

bila ada sj ulangtahun,ada la jubli emas.ada jugak jubli perak.sedar x sedar dah 22 tahun aku kat lhdn.ada masa aku boleh bertahan,ada jugak aku x boleh bertahan.dan ada masanya aku jd amat kuat.begitu la,nama pun manusia.ada masanya aku dilambung badai masalah,ada masanya di lambung 'tut'.hidup ni pun mcm roller coster.ada masa naik dan ada masa turun.ada masa aku di puji.da ada masanya plak aku dikeji.22 tahun lama tu weiii.kalau kawin pun anak dah keja dah.dah ada cucu pun.tp nak buat mcm mana,dah belum ada jodoh.bila ada jodoh sj,ada sj yg menghalang.semua jd terbantut.ataupun sebenarnya aku yg x bersedia nak kearah itu kut.(ini pun baru mlm ni aku terfikir,cuba nak selesaikan.itu sj).aku x mau la nak salahkan org lain,semuanya terpulang kat aku sendiri.mungkin aku lebih tumpu kat masalah yg lain sampai lupa kat yg satu tu.ataupun aku yg lebih suka hidup begini.apa pun aku la ni dah jd terlebih haul pun.apapun terimakasih pd yg pernah singgah dan mengisi setiap ruang dlm hidup aku.pengalaman itu memang x ternilai langsung.betul la kata org,pengalaman itu mematangkan diri kita.kalau sekali kita terhantuk dan terngadah,lain kali kita akan berhati2.mungkin tidak ada pengalaman yg boleh berulang kali kedua.tp mana tau kan,jd lg kali ketiga dan seterusnya.itu semua kuasa tuhan.aku sendiri xtau apa yg akan terjadi esok dan lusa.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai