ingat balik.

kadang2 seronok jugak bila dok sj ingat balik kisah dulu2.x kira la masa cari keja ka,masa dpt keja ka ataupun masa jatuh cinta.utk yg dah kawin tu ingat balik masa baru2 kawin dulu.bila kita ingat balik rasa muda balik plak.siang td aku pi kenduri di kawasan jeniang sana.kalau di situ kuahnya mesti la gulai batang pisang.sdp sgt depa masak.ada kerabu pucuk paku rawan dan ikan kering.aku hanya meratah batang pisang dan kerabu.rumah plak ditepi sawah dan tepi bukit.ada sekawan lembu plak tu kat bendang tu.kat tepi rumah plak ada telaga.sejuknya air.rasa memang seronok sgt.mcm dulu2 plak.bila tengok lembu tu,teringat masa aku dok bela lembu dulu.gigihnya aku ni bila diingat balik.boleh 5 ekor lembu aku yg dok jaga sorang2.bila ptg aku pi cari la lembu aku balik ke rumah.yg seronoknya bila ada kereta yg lalu masa lembu2 aku berjalan balik.aku akan buang kayu yg ada kat tangan aku.takut kalau2 lembu aku kena langgar,jenuh aku nak jwb dgn tuan kereta.itu dulu.tengok plak perigi teringat masa mandi air perigi rumah wan dulu2.sejuk sgt.semuanya dah jd kenangan.aku rasa kalau org sekarang,memang kena byr la kalau nak rasa semua pengalaman tu.pengalaman tu bukannya mcm pengalaman dok kayuh basikal yg xdak arah tujuan tu.pengalaman tu ialah pengalaman hidup.utk hidup itu lah yg perlu dilalui.x semua org dpt merasakannya.kalau la ni,penghawa dingin pun x boleh lawan sejuk dulu2 lg.memang x boleh nak rasa dah.kalau ada sesiapa yg mensia2kan pengalaman itu memang amat rugi la.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai