luahan perasaan

bila tengok org2 tua yg mai berurusan kat ofis aku tu,timbul rasa kesian sbb ketuaan depa tu.kadang2 yg x berapa faham sgt dgn peraturan pejabat.ada jugak yg x pandai menulis pun.mcm tu memang ada lg la yg buta huruf kat dlm negara kita yg pesat membangun dah ni.jgn kan buta it,buta huruf pun ada lg.kenapa aku ckp mcm tu?utk org2 yg celik it,bila nak guna komputer memang xdak masalah la.mcm tu jugak dgn org2 yg buta huruf ni.bila nak menulis x pandai memang agak susah la nak berurusan.tp ini la masanya org2 yg kat pejabat mcm aku ni nak membantu.aku?aku memang bantu pun.kalau nak ckp tu kena buat dulu,baru boleh ckp.apa yg aku nak ckp sebenarnya nih?minggu lepas aku berurusan dgn peguam.sebenarnya aku hanya meneman org yg xtau sgt pasal undang2 ni.kebetulan aku cuti jd aku pun pegi la.urusan jual beli tanah ni sebenarnya ada jugak yg berkaitan dgn duti setem ni.org2 kat duti setem la yg akan matikan setem sebarang suratcara dr peguam tu.pindahmilik tanah pun kerani kat duti setem buat jugak.al kisahnya sedara aku yg jual tanah ni,dah setahun pun jual tanah tp duit hasil dr jualan tanah tu x boleh dpt.bila aku pi minggu sudah,peguam tu ada ckp dpn aku nak bg hari tu jugak tp kemudian ubah fikiran nak masuk cek plak.peguam tu ckp memang boleh dpt duit hari jumaat baru ni.tau2 kemarin talipon kata x boleh dpt plak.aku memang faham jugak la dgn peguam dan undang2 ni tp aku agak kesian dgn org2 tua kat kampung yg berapa nak faham sgt tu.kesian kat depa.cuba bayangkan kalau yg jd mcm tu adalah pak dgn mak kita.tentu kesian kannn?atau pun la ni memang perasaan belas ikhsan tu dah semakin terhakis.tp kalau boleh membantu elok la kita bantu org lain.bantu setakat yg terdaya.x salah punnn.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai