cendol......

sibuk ka?tentu la sibuk.2 hari yg agak sibuk.kat ofis?tp semuanya terkawal.cuma kdg2ada benda yg agak pyh nak kawal.'tutttttttttttttt'.hari sabtu aku beli perkakas sekolah.maklum la anak sedara agak ramai jugak.tp x habis lg beli.hari ahad plak ada kenduri pakatan kat kampung.aku pun ikut sama la tumpang kenduri.seronok jugak lama x baca yasin ramai2,lepas tu ada acara khatam quran plakbila keluar je dr ruang tamu rumah,pihak lelaki dah siap hidang kat jemaah peperempuan.wahhh!siap ada se jug air nyior atas meja.perihatin sungguhhhh!meja plak semua berlapik.kira mcm kat restoran la.makanan plak semua dah ada dlm tray.apa lagi semua yg ada pun ambik pinggan sj la cedok nasi.menu istimewa hari tu ialah gulai batang pisang.semuanya sdp.aku sdp sediakan cendol utk tetamu.x ambik gmbr sbb rasa x berapa sopan plak dok ambik gmbr mcm tu kat rumah kenduri.maklum la semua yg ada tu x berapa muda sgt.jd aku kena la ikut rentak.(mungkin alasan aku yg mls ambik gmbr kottt).tp kenduri hari tu memang seronok.masa aku kalut bubuh cendol kat tetamu teringat dulu2 masa aku jual cendol dulu.kalutnya lebih kurang mcm tu la.tp cendol yg depa buat hari tu yg x berapa asli.sbb bubuh susu ganti santan.tp itu la cara moden.kalau nak sedia santan dan dibancuh cara lama tu agak renyah la.pg tu aku sempat kutip pucuk kacip fatimah dan pucuk beri.sambil aku pangkas ranting2 yg aku xmau tu aku sempat kutip pucuk la.semuanya aku bw pi pejabat.ingat nak buat kerabu tp badan rasa x berdaya dah.bw pejabat hanya pucuk beri yg dpt sambutan.pucuk kacip tu member aku x berapa suka sgt.(suka kalau dah siap jd kerabu.)jd minta maaf la.tp ada sorang yg memang gemar dgn pucuk tu tp xmai plak.jd aku simpan je dlm peti ais kat pejabat.tunggu je org yg rajin buat kerbu mai ambik.mlm ni plak cuba jahit tudung plak.buat je separuh,gunting plak xdak.jd tunda lg mlm esok....tunggu....!

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai