azam...

pernah x berazam?selalunya bila sambut je tahun baru mula la nak berazam.ni baru je lepas tahun hijrah jd dah terlambat la nak berazam pun.kalau aku berazam?aku ni xdak azam pun.cuma kadang2 je dok berazam nak habiskan keja bila keja banyak sgt.kena buat azam baru la keja menjadi.selain dr tu xdaknya aku nak berazam.kalau nak baju baru ka,kasut baru ka,aku beli sj.x tunggu dah.kalau nak tunggu duit banyak nak beli yg mahal memang lambat sikit la.kalau murah pun aku beli je.baru2 ni aku pi cari tudung utk dinner sambil teman anak buah aku beli kasut,aku terjumpa kasut yg cantik utk dinner.berkilat sikit2.harga pun murah je...rm12 je.tp bila aku nak byr baru jurujual tu ckp harga tu dah silap.sebenarnya harganya ialah rm24.aku ckp terus terang kalau rm12 aku ambik.akhirnya dia jual kat aku harga rm12.aku pakai kasut tu la masa dinner hari tu.aku dok terfikir nak pakai kasut tu pi mana lepas ni...sbb kasut tu x sesuai utk ofis aku.(mcm x pakai kasut...)balik ceta azam td.(bukan org yg nama azam noooo.)pg td mak aku dok ceta bab pi haji.dia x desak aku pi haji cuma...dia ceta la.dia ceta pengalaman depa pi haji.mcm mana boleh ada duit nak pi haji.kena berazam katanya.azam sungguh2.sbb tu la tengok org yg buat bendang sikit pun dpt jugak pi haji.ada jugak yg jual nasi lemak je dpt jugak pi haji di samping dpt membesarkan anak2.aku memang sgt kagum.mcm mana depa buat?buat mcm yg pakar2 motivasi dok ceta ka?kadang2 yg kaya dan duit banyak pun x dpt lg pegi buat haji.apa yg aku faham itu semua atas jemputan dr sana.kalau x di jemput nak pegi mcm mana.mcm kenduri la,kalau org x panggil nak pi mcm mana.nak bg org jemput tu kena buat baik dulu dgn org tu kan??????org x jemput kalau x kenal.kena bg org kenal dulu.lepas tu la kena berazam sgt2.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai