1.1.

selamat tahun baru.tahun baru ni kena ada azam baru tp aku ada sesuatu yg terjadi.sesuatu yg buat aku mcm terjaga dr 'lamunan'.kira mcm 'lamunan terhenti' la.kemarin sedara aku ajak pi tengok pasal tanah yg dijual tu lg.kebetulan aku cuti jd aku pun pi.penat serupa keja la jugak.otak aku kena berfikir dan berfikir.tp aku dpt belajar banyak perkara.apa yg paling penting,hidup ni kena banyak ambik tahu.kena banyak belajar.dlm kitab dok kata belajar sampai ke negeri cina,la ni org asyik dok pi makan angin kat cina aje.x peduli pun duit ada kat xdak,yg penting boleh pi cina.sapa tutttt?tah la.tp aku rasa ilmu tu amat penting.x semestinya ilmu tu utk kita masuk periksa sj.mcm kes yg aku pi tu,rupanya banyak lg proses dlm perundangan yg kena diambik tau.satu lg hal,kalau kita x pandai jgn la dok berlagak pandai.kalau org buat xtau aje,memang hancus la.sapa yg rugi?kita dan keluarga kita jugak.kalau kita bekerja sekalipun hari2 mesti ada benda baru yg mesti kita belajar.mcm tu jugak hidup.mcm baby la,setiap hari ada sj perkembangan yg dia boleh buat.hari ni dia boleh senyum.esoknya dia boleh bersuara plak.sampai la dia boleh meniarap,merangkak dan berjalan.semuanya baby tu belajar buat sampai la dia jd manusia.manusia tu kita la.kita nihhhhh!kalau kita buat benda yg baru hari2 mesti hidup kita akan seronok,x jemu la.cuti kapit yg aku ambik ni,rasa seronok plak.hujung2 tahun mcm ni dok rehat sj.kemarin adik aku buat nasi arab lg.arab dan arab.kali ni arab yg tulin(sbb rempah tu dibeli dr arab terus).kalau yg selalu dok buat tu masih rasa melayu,sbb rempah melayu.kali ni xla busuk mcm selalu.itu pendapat mak aku la.aku ok aje.buat gulai dalca,air asam dan jugak pais ikan.pais ikan tu memang x masuk dlm menu langsung la.tp semua org suka.ptg plak adik aku buat cucur udang cicah dgn gulai dalca.aku plak cicah dgn sambal tumis yg aku buat pg td.pun sdp jugak.kebetulan keluarga pak sedara aku mai tengok aidil.baru je dok cari nak buat borang cukai dlm talian,tp x pandai sgt.tp memang patut buat dah nihhh.esok nak tengok lg.yg paling syok kalau buat kat ofis nanti la.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai