cuti dah habiss..

hari ni baru masuk keja.kejaaaa.jgn x keja.seminit yg bertambah jd la seja.sejam yg bertambah jd plak sehari.lepas tu seminggu.lepas tu sebulan.lepas tu setahun.lepas tu jd bertahun2.itu la masa yg berlalu.cepat je pergi.kemarin x sempat nak tulis apa2 sbb sibuk mengemas sebelum balik bm.sibuk jugak berbual dgn org tua aku.org2 tua ni kena berbual2 jugak,kalau x depa jem jugak.mcm kita jugak kalau org x ckp dgn kita mesti rasa org dah x peduli.org dah x syg.mudah kecik hati.itu la org tua.kita pun akan jd tua jugak nanti.xdak sapa pun yg akan bertambah muda.bertambah tua ada la.rambut yg beruban.tu semua lumrah tua la.semua benda akan bersifat begitu.rumah yg baru dibina pun akan jd lama.makin lama akan roboh.cuti 4 hari ni banyak yg aku tengok.banyak yg aku jumpa.banyak jugak yg aku 'terjumpa'.mungkin sbb sebelum ni aku x pernah tengok dgn teliti kut.bila berjalan kat tepi2 gerai org jual kuih kat pekan sg yan,aku teringat aku dulu2.kalau aku x dpt keja kat tempat la ni mungkin aku jugak akan berada di ctu.dok jual kuih kat salah satu gerai di situ.x sapa pun yg tahu apa yg akan jd esok hari.rasa agak sedih la.tengok keadaan yg berniaga di situ.kenapa sedih?20 tahun dulu dan sekarang masih jugak sama.dulu ada meja yg sama.sepatutnya kalau 20 tahun tu mesti ada banyak peningkatan.kalau aku bekerja ni pun dah buat banyak perkara.ya la,dah lama keja.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai