budak 'mrsm'....

hari ni semua kat ofis pakai baju batik.yg mai kat ofis dok tegur kami mcm budak asrama.hehehehe.ya la,semua pakai biru.hari ni ada hari inovasi.apa tu inovasi?tah la.malas nak fikir pun.kalau kat tempat adik aku,kalau inovasi tu hari yg ada cipta mcm2.kira mcm tunjuk bakat dan kepandaian la.kat tempat aku plak ada jugak penyampaian anugerah yg mengiktiraf kami sebagai pekerjanya.mcm abph tu la.ada kategori popular.ada kategori sihat.ada mcm2 kategori la.bg aku plak kalau inovasi ni mcm 'basi2' la.apa sj yg basi.yg lama....!org selalu ckp dah basi.x boleh nak makan dah kalau basi.tp kalau xdak benda lain yg basi tu la kena telan.mcm org lama jugak la.kalau xdak yg lama,xdak la yg baru.yg baru tu akan jd lama jugak satu hari nanti.akan jd kerepot jugak.mata pun akan jd kelabu jugak.gigi yg putih bersih tu pun akan jd longgar berterabur jugak.yg x sakit tu pun akan jd semput jugak.org tua ni akan selalu semput,jgn xtau plak.tinggal dulu bab inovasi ni.x berapa nak selera jugak aku nak ckp banyak2 benda yg aku x berapa nak faham.biar org yg pakar dlm bidang masing2 sj ya!rahsia.semua org ada rahsia sendiri.rahsia yg x semua org tau.baru2 ni ada penceramah mai kat ofis aku ckp mcm mana nak bg kaya.x rahsia pun.dia bg tip lg.mcm yg org motivasi ckp la.tulis kat kertas apa matlamat kita dan targetkan bila kita nak capai.lepas tu usaha dan insyaallah akan tercapai.itu kata pakar motivasi.aku tertarik plak dgn satu ulasan sorang kawan aku ckp.ni cara islamic sikit.kita doakan selalu apa yg kita nak.contoh mcm aku ni,nak dpt gred 2.lepas sembahyang doakan selalu.minta dekat allah tanpa jemu.disamping tu berdoa.insyaallah doa kita akan termakbul.Allah mendengar doa setiap hambaNya.disamping itu kita kena berusaha kearah nak capai apa yg kita doakan itu.berusaha tanpa jemu.x boleh jemu langsung.mcm ford cipta kereta.mcm che det buka proton.usaha dan terus usaha.kalau yg dah ada semua benda mcm mana plak.contohnya kalau ada semangkuk air.mcm mana nak kekalkan bg air tu ada semangkuk jugak.air yg ada dlm mangkuk tu lama2 akan susut jugakkan.so fikir2kan la....!

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai