berterus-terang.

cer ceta...cer ceta.itu ayat yg pernah kita dengar kalau org nak suruh kita ceta.kita ckp sesuatu.tp bila kita ckp ada ka yg boleh fhm sepenuhnya apa yg kita ceta.ada ka org yg fhm apa yg kita nak buat.tu yg ada kat tv siridebat la,debat umum la dan mcm2 ceramah lg.tu tujuannya nak bg org fhm la.ckp banyak kali,ceta banyak kali suapaya org fhm.kalau x fhm jugak memang nasib badan la.itu kes 'pick-up' lemah.org ceta pasal ayam dia fhm burung.yg dia fhm binatang tu berbulu.x kira la ayam ka burung.sebenarnya apa yg cik ani a.k.a. mak ani nak ckp ni.ada benda yg 'mak ani' x fhm sungguh2 hari ni.x fhm yg sampai tahap gaban dah.sebenarnya sejak cuti ni x fhm dan bila balik mai ofis jd bertambah x fhm sbb benda tu jd jugak kat ofis.kisahnya hari ni aku rasa nak memerut.tau memerut?nak ke tandas la.bila buka je bilik air yg aku selalu guna ada batang mop di letak kat atas mangkuk tandas yg bertutup.aku pun alihkan la.lepas je selesai memerut bila nak pam air,rosak rupanya.apa lagi 'mak ani' pun naik angin la.at least tulis la dan tampal kat dinding toilet tu bahawasanya apa yg terjadi kat toilet tu.rosak ka.aku tukar pi sebelah plak.buka je paip air.paip air kat situ plak airnya memancut keluar.habis basah tudung kena air percik.keluar plak cari timba nak cuci sisa di bilik sebelah.aduhhhhhh.kenapa aku kata dah 4 hari aku musykil benda yg sama?bila aku jln2 kat pkn sg yan,x jumpa pun tandas.kat market jual ikan pun xdak tandas.kat gerai jual kuih pun xdak tandas.apa jd kalau yg berniaga kat situ nak buang air besar ke,nak kencing ka.kat mana depa buat semua tu.aku pelik betul.memang pelik.tp hari ni aku memang rasa dah jd separuh cleaner dah.....!tp mai kita berfikiran positif,yg berniaga kat pekan sg yan tu rumah depa dekat2 situ je.so bila nak memerut je sempat lari balik rumah.kes aku kat ofis plak.this is multy-task...job.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai