anak...

aku ni xdak anak pun.tp bila tengok anak2 penakan aku tu,aku tumpang seronok.tumpang jd la.cita2 nak ada anak ?aku?rasanya wujud pun kadang2 yg sikit sgt nisbahnya.pasal apa?mungkin pengalaman aku bila tengok kak2 aku bersalin yg buatkan aku jd ngeri.takut sgt.dan kadang pernah jugak rasa kalau aku ada anak mesti pergerakan aku terbatas.aku x boleh lg buat apa yg aku suka.kena ingat anak sama.kesian plak bila aku fikir2kan balik dgn apa yg aku fikirkan tu.ada ka yg jd ibu tu pergerakan depa terbatas?xtau la aku.aku rasa sj.dan paling kesian plak kalau ini alasan yg pernah aku bg dekat 'org lain'.hah,hahah.sapa tu.tah la.nak ckp pun dah x guna.ingat lg pantun ni.
terlajak perahu boleh diundur,terlajak cakap buruk padahnya.
semua dah berlalu.tu semua dah lepas pun.pasal apa aku ckp benda tu?ini yg penting.bila ada anak pernah rasa sayang.aku xtau tp yg pernah ada anak sure tau punya.mesti sayang punya.proses kelahiran seseorang anak tu sebenarnya amat indah.bermula dr setitis air.air apa tu?air mani.kemudian jd janin yg bergerak didalam rahim.kemudian akan ada proses kelahiran.nyawa ibu ketika itu macam telur di hujung tanduk.memang fi sabilillah.kemudian lahir la seorang manusia.selepas tu bermulla la tugas bapa plak.menjaga dan mendidik.ada yg x sayang anak?kesian kalau x sayang anak.zuriat tu penyambung keturunan manusia.tugas yg dilaksana amat berat sekali.penyambung warisan bangsa.bermula dr ibu dan bapa kita maka bermula la diri kita.bila ada anak kita pulak,maka zuriat itu pun akan bersambung.berterusan.ohhhh..tinggal dulu ye.ini bab sudah habis.ini ada ceta paling terbaru.ADA KERJA KOSONG KAT LHDN.KERANI,POLIS BANTUAN DAN GRED 9.KALAU SAPA YG BERMINAT SILA LAYARI JOB MALAYSIA.KERANI PERLUKAN SPM DGN KEPUJIAN MATEMATIK DAN B.MALAYSIA.POLIS BANTUAN PLAK SRP JE.YG GRED 9 PLAK KENA ADA DIPLOMA...MAI RAMAI2 JD AHLI KELUARGA LHDN. SELEPAS TU BOLEH TAMBAH UMAT MANUSIA...HEHEHEHE.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai