aktiviti masa cuti...

hari ni kalau boleh aku xmau nak ingat pasal keja ka,pasal apa2 pun.kalau boleh aku nak lapangkan fikiran.kemarin aku ada beli bahan perencah bakar daging dgn sos lada hitam.bangun je pg2 td terus bakar ikan temenung guna perencah tu.sdp la jugak.habis jugak la.lepas tu baru la boleh nak masak pulut utk cukur kepala si aidil tu.si aidil tu tahan je kepala dia bila org cukur.kami masak pulut 4 kilo dgn gulai ayam.bila tengahari aku bakar lg ikan temenung.kali ini aku minta pendapat yg makan pg td.apa rasa perencah pg td.kesimpulan yg dpt di buat'kali ni aku kena tambah lg apa yg patut'.so aku potong bawang besar dan halia.aku blend kemudian campur plak dgn rempah khabsa sikit kemudian aku bubuh perencah tu secamca je dan sikit garam.hasilnya memang mengagumkan.what's so delicous!yummy!yummy!aku rebus kacang bendi.(aku rebus agak lama so jd terlembek ckit).apa nak buat sbb aku ni malas nak tunggu kat dapur.kalau dulu2 masa kat as kalau cuti 2 hari tu la aku nak buat apa sj.ada masa aku nak mkn puas2.ada masa aku nak tidur puas2.sbb bila hari keja tumpuan aku,aku beri sepenuhnya pd keja.(tp kalau nak bandingkan dgn org lain aku la yg paling kurang bg tumpuan).aku rasa x sanggup kalau nak mai buat keja hari sabtu dan ahad.kalau ada kematian kena jugak jengah.kenduri tu memang wajib kita pi.tp bg aku mati lg wajib.x boleh la asyik dok keja sj.diri sendiri pun kena jaga jugak.kalau kita x jaga diri kita xkan la 'org tanjung' nun nak mai jaga.ada ka?

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai