susah sangat ka?

kadang2 nak buat sesuatu yg org lain x buat memang susah.aku dah 2 kali dah dengar ceta lautan biru ni.strategi lautan biru.ada yg kata cara baru,ada plak yg kata cara lama.apa tu lautan biru?aku x berapa faham sgt pasal lautan biru ni.tp masa aku lepas sekolah dulu,aku pernah berniaga kat pasar malam.kak aku akan buat kuih dan aku akan bawa jual.tu pun tumpang meja org lain.seronok masa tu.tp satu je pengalaman yg aku x boleh lupa.dekat dgn pasar malam tu ada sebuah pondok.pondok ni ialah tempat org belajar agama.bukan pondok2.org yg berniaga ni tau dah bila dah nak habis je kuih yg kami jual,org yg tinggal kat pondok ni akan keluar utk dptkan kuih2 dgn harga murah.kalau yg x laku tu depa kata bg depa sj la murah2.nak buang buat apa kan?aku bukan marah sbb depa org pondok tp sikap depa tu yg aku marah.bagus kalau tinggal kat pondok sbb mendalami ilmu agama tp sikap yg cuba mengambil kesempatan tu yg x elok.itu 20 thn dulu.la ni dah berubah dah kot.aku pun dah jarang pi pasar mlm pun.mcm juga lautan biru.nak buat sesuatu yg diluar kebiasaan memang susah.sbb dah terbiasa dgn apa yg selalu dibuat.dah selau jenis ceme.kalau kaya tera mana pun kalau dah syok ceme,ceme jugak.tau ceme?ceme tu mkn free.tp aku rasa x susah sgt pun.mula2 tu memang la org akan anggap mcm x berapa nak betul sikit.tp bila selalu dibuat org akan terbiasa.mcm aku main pingpong tu.masa aku mula2 main pingpong dulu,memang susah nak cari org perempuan main.kalau ada yg main pun memang dr keluarga yg main pingpong,ataupun sejak dr sekolah cikgu sekolah dah ajar.kalau yg tulang keras sikit dah nak belajar main pingpong,memang payah sikit la org nak faham.apasal la yg budak pompuan ni dok terlompat2 tu.xdak keja sungguh.mcm tu jugak dgn kayuh basikal,dulu2 payah nak jumpa org kayuh basikal.kalau ada pun mesti org akan anggap dia tu mesti xdak duit sbb tu kayuh basikal.la ni mcm2 fesyen basikal org kayuh.x kira masa mana,tua muda,asyik kayuh je.aku rasa pelik plak.mcm xdak tujuan plak.itu la 'lautan' biru.kalau x,org2 tua x kata la,kalau takut dilambung ombak jgn berumah ditepi pantai.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai