pinang...

tau pinang?buah pinang ka?pinang yg meminang tu ka?kalau yg dah kawin tu mesti la pernah dipinang.kalau x mcm mana nak kawin.ingat lg masa kena pinang dulu.mesti la seronok terkata kut.kalau dulu2,kalau mimpi ular patuk tu tandanya org nak meminang.la ni xdah mimpi2 mcm tu.kalau seseorang gadis tu dirisik,kemudian ada plak sesi menengok maknanya org sekeliling sedar la yg gadis tu wujud.ada x yg gadis yg x pernah dipinang langsung?kalau ada yg mcm ni mesti frust giler punya aku rasa.kalau kawan pun,org tua plak x suka.yg boyfrend plak tang duit dia mau,hak lain plak kena ikut ckp mak.biasa lelaki.aku ceta ni bukannya kisah aku pun.aku ada org mai meminang x?mesti la ada.i always be the great.(walaupun x great sgt pun).aku cuma tumpang simpati pd org2 yg mcm ni.inilah rencah kehidupan sebenarnya.kalau x,mana nak ada pepatah melayu,jgn perigi cari timba.itu pepatah dulu.dulu2 perigi memang dok setempat je.mana ada perigi yg dok bergerak.timba yg bergerak.itu dulu..!timba yg dok melilau rata.pi sana-sini.tu pun org yg bawakan.tp perigi dan timba sama2 saling memerlukan.langkah penyelesaian,tu org buat paip tu.hehehehe.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai