aidil adha....

ptg td sementara menunggu 'ahli baru' balik dr hospital sempat layan tv al-hijrah dgn org tua aku.kerang nak masak rendang kerang aku dah siap rebus.sebak tengok menteri baca khutbah kat arafah.bangga sungguh aku tengok ada anak yan yg boleh cakap sampai ke mekah sana.sedih sungguh dengar dia baca doa lepas bg khutbah tu.sayu tengok jemaah haji yg berada kat sana.dok teringat bila la aku nak rasa pengalaman yg mcm gitu jugak.habis kami 3 beranak tangkap syahdu.pak dgn mak aku siap sama2 aminkan sekali doa tu.x ramai org lelaki yg boleh jd pemimpin.(aku rasa la).semenjak dua menjak ni memang aku agak malas nak buat apa pun.ptg td baru aku sempat pi beli jubah utk raya kat dpn ofis.balik try kat rumah,terkecik plak.so kena tukar balik la.ambik yg besarrrr sikit.la ni semuanya bergerak amat pantas.tengok la budak2 pun dah pandai dgn i-pad.so yg tua bangka ni jd termengah2 la sikit nak kejar semuanya.tu yg rasa mcm x terpulun tu.pg td aku arasa tertarik dengar sorang kwn aku bg pendapat dekat anak dara dia.mulanya dr kisah siri julia kat tv3 tu la.dia kata kat anak dia,payah jugak kalau dpt boyfrend yg baik sgt nih....!tau apa aku jampuk?tu bukan baik tp dah mcm 'bendul'.tp aku rasa betul jugak dgn pendapat dia tu.kalau org yg baik sgt ni memang payah sbb x reti nak marah.apa kata org semua betul sj.x rasa nak bg pendapat sendiri pun.main ikut je apa org kata.tu yg 'bendul',kalau yg pandaai sgt pun lg susah.asyik dia aje yg betul.salah pun dia kata betul.kalau betul,lg dabik dada la.xtau nak fikir....!aku x boleh tulis lebih2 nih...karang ada yg terasa,naya aku.ini pendapat aku sj ye.utk esok aku dah masak rendang kerang.x sempat nak bubuh serai.hentam sj la labu.eka punya la seronok sbb 'dpt' mak dia balik.maunya asyik dok tanya mak dia sj.sampai aku pun jd kelam kabut.tp syukurlah sbb aku boleh maintain lg dgn keja2 kat ofis.kalau dulu aku rasa dah terbarai dah keja kat ofis kalau jd kelam kabut mcm ni.aku ingin maintain x mc dan cuti urgent sampai hujung tahun ni.insyaallah,aku rasa aku boleh buat.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai