kandas

ingat lg x masa sekolah dulu.rasa mcm mana masa x boleh dah nak sambung belajar.mesti la frust kann?la ni kalau aku tengok anak2 penakan aku,aku teringat masa sekolah dulu.nak suruh depa pulun pun boleh jugak,tp tp pun ada tahap kemampuan depa jugak.al-kisahnya baru2 ni aku berbual dgn sorang rakan yg ada diploma pasal anak2.sebelum ni dia pernah jugak ceta kalau anak dia x pas periksa nanti,suami dia nak suruh keluar dr rumah sbb dia xmau bela org yg malas belajar.nak suruh keja sendiri la,hidup sendiri.kali ni lain plak ceta dia.kali ni dia nak suruh anak dia cari keja lepas tu belajar hingga dpt ijazah.selagi xdapt ijazah,x boleh kawin.aku hanya boleh kata kesian la dekat anak dia.tp nak tergelak pun ada jugak.dia sendiri pun x boleh nak dpt ijazah.boleh takat diploma je,nak suruh anak dpt ijazah.bg aku kejayaan dlm akademik x bererti dah berjaya dlm hidup.kalau xdak org cuci kat tepi jalan tu,jenuh bersepah pekan kl.tah2 kapalterbang pun x boleh nak mendarat kat klia.so jgn ingat yg ada ijazah tu je yg penting....!betul x?

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai