slopppp...

sehari dua ni aku memang sloppp la.balik kampung hari tu pun,berbuka dgn air gas je.dah org dirumah semuanya berbuka dgn air gas,nak buat mcm mana kannn.cuma hari last tu je aku buat air timun dgn karot.rasa sejuk sikit tekak aku nihh.kat kampung hari tu aku dah mula kemas kawasan halaman rumah.kan dah nak raya.aku buang sikit2 je rumput yg sampai nak tutup rumah tu.mula tutup jalan masuk rumah dulu,lepas tu tutup rumah terus.kalau nak masuk rumah kena tebas dulu.hehehe.tu yg kena buang tu.baru la nampak serupa rumah sikit.sempat jugak aku ambik pucuk kacip fatimah dgn bunga dia sekali.pucuknya aku bg dekat mak sedara aku yg mai bertandang.bunganya plak aku buat kerabu.wahhhh..kerabu kacip fatimah.sedap bebenorrrr.yummmm..yummm.kasi rapat beb....hehehehe.tp xtau la plak kut pucuk ni panaskan badan nanti.dua hari tu nak buat mcm2.ada sj projek.aku teringin nak buat acar limau,tp dah x sempat sbb nak kena rendam limau nipis dulu.telan air liur sj le.tunggu la sapa2 nak buat kenduri plak,baru boleh rasa acar buat sendiri.sementara tu beli sj yg jual kat ofis.ptg kemarin,pegi beli ikan kat kubang semang aka ban busuk tu.teringin tengok pecal,beli sebungkus.wahhhh..bila nak mkn masa buka posa,tengok2 taugeh plak x celor.nak celor pun x sempat dah.gonyeh sj la.nasib aku la,first time beli makanan kat bazar jd lagu nih.td plak nak buat sambal tumis terung pun x menjadi.aku benci sungguh kalau masak x menjadi.geram sbb laparrrr...grrrrr.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai