ramadhan dah tiba....

sedar x sedar esok dah ramadhan.seminggu ni asyik mkn je.ada sj kenduri.mcm dah x boleh mkn dah.lepas tu mcm mana nak kurus.beli kasut pun beria nak sukan tp hampeh.xtau nak buat mcm mana nak bg kurus.kemarin asyik dgn fail yg berhabuk dan berat tengahari td pi buat facial dgn basuh rambut 'perempuan melayu terakhir' ni.aku rasa malas betul,tu yg pi saloon tu.ptg kemarin pun badan rasa lain mcm sj.balik sj keja terus rebus pucuk kacip fatimah dan minum air dia.bila bangun pagi ni baru la badan rasa segar sikit.bila pi buat facial baru ok sikit.mana xnya kulit muka pun dah rasa tebal seinci dgn habuk.tu x kira dlm paru2 lg.tp nak buat mcm mana dah keja.bagus jugak la air kacip fatimah ni.nama pun kacip fatimah.hari ni aku x ambik cuti pun.nak cuti buat apa.kalau dulu2 boleh la nak kena ligan ayam kalau nak mkn ayam.la ni pi sj beli kat market.belambak ayam.apa erti puasa?ingat lg dulu2 masa tingkatan 5 dulu belajar agama erti puasa.tp ada jugak pelajar bangsa asing yg berminat belajar agama islam.kenapa?dah minat kut.minat nak mendalami agama islam tu memang bagus.lebih bagus lg kalau nak mengamalkan ajaran islam.lebih tepat lg kalau nak convert.ALHAMDULLILLAH.kenapa aku ckp mcm ni?sj2?ada ka org yg buat keja sj2.tah la.tp teringat ayat al-quran belajar kat sekolah dulu dan masa kat as pun.DGN NAMA ALLAH YG MAHA PENGASIH DAN PENYAYANG.KATAKANLAH(YA MUHAMMAD):HAI ORG2 YANG KAFIR.AKU TIADA AKAN MENYEMBAH APA YG KAMU SEMBAH.DAN KAMU TIADA AKAN MENYEMBAH APA YG AKU SEMBAH.AKU TAK PERNAH MENYEMBAH APA YG KAMU SEMBAH.DAN KAMU TAK PERNAH PULA MENYEMBAH APA YG AKU SEMBAH.BAGI KAMU AGAMA KAMU DAN BAGI AKU AGAMAKU.apa pun selamat menyambut ramadhan.sama2 la kita meningkatkan amalan ibadat kita.itu yg penting.....

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai