mlssss...

sejak balik dr langkawi hari tu,penyakit mls dah mula menyerang.pasal?xtau pasal apa pun.pi sik hari tu pun x berapa berjaya mengubat penyakit mls ni.tp la ni dah tau la sikit2 pasal apa.nak buat mcm mana kan,dah nak nak jd lagu tu.perkara biasa je.ada masa mcm nak marah je.sbb sikit sj pun nak melenting.kalau sbb besar lg cepat la melenting.apa pun ini la masanya nak menahan segala ujian...huhuhuhu...tahan sj la.nak buat mcm mana lg.ptg td pi beli ikan kat kubang busuk.kat bm ni pun ada kubang busuk.aku ingat lg kat yan pun ada jugak kubang busuk tp org x berapa suka nak sebut sbb namanya x berapa elok.kubang busuk.la ni tukar jd nama lain aku rasa.boleh plak tukar2 mcm tu.aku pun x ingat nama apa la ni.(ingatan dah jd lemah).bila aku simpan je gmbr pi langkawi tu kat slideshow,jd bosan plak tengok.nak bubuh gmbr pi sik,rasanya lg bosan kut.mood x berapa nak mai dah.dua hari cuti hari tu asyik sgt buat dim sum fishball.ala yg balut fishball dgn kulit popia,lekat dgn tepung gandum.kemudian goreng.aku x rasa pun, tp tengok anak2 penakan aku mkn habis.ok la tu.hari ahad plak buat cucur badak.cucur badak ni,aku ada memori yg tersendiri.masa periksa tingkatan 3 dulu,aku masak cucur badak la.bila rebus ubi keledek,ok lagi.bila mai tang nak campur tepung tu aku campur 3 jenis tepung sekali.(tepung gandum,tepung ubi dan tepung beras).bila tengok kak aku masak hari tu baru tau mcm mana org buat.ubi keledek tu di potong bg ketul kecik2,lepas tu direbus dgn air yg tenggelam ubi tu sj.rebus hingga lembut.bila lembut air rebusan tu di buang.ubi td di biar atas api yg perlahan sehingga air dlm ubi td kering.lepas tu baru dilenyek.lepas tu baru la campur dgn tepung.sukat dulu berapa banyak ubi tu.hari tu ubi tu 4 cwn,tepung yg dicampur plak 4 cwn.(2 cwn tepung gandum,2 cwn tepung beras.)

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai