kongsi kisah...

kisah yg satu ini amat menarik utk aku kongsi.(aku rasa la)kisahnya mungkin terjadi pada semua org tp semua org buat x kisah je.(pun aku rasa jugak).hari ni aku mendengar kisah ini dr seorang wanita yg x tua dan x muda.kira yg sedang2 sj la.orgnya pandai masak dan cantik.kalau nak ukur tu kalau masa gadis tu aku rasa memang semua org teringin nak buat menantu la.cetanya masa dia anak dara,org tua dia nak jodohkan dia dgn sedara dia.kira ada sangkut la jugak bau2 bacang tu.semua ahli keluarga dah setuju.pihak pengantin lelaki pun nak bawa mai duit dah.tp bila dia tengok sj gmbr lelaki tu pd sebelah paginya terus dia xmau.alasannya ialah dia x suka.tp pihak lelaki dah nak mai petang tu dah.bila dia berkeras jugak,so bapak dia terpaksa batalkan la walaupun duit hantaran pun dah ditetapkan.kemudian bapak dia tanya kenapa dia x setuju.mula tu dia ceta alasan dia ialah lelaki tu besar sgt.tp alasan tu buatkan kami yg dengar pun nak tergelak.kenapa?lu fikir la sendiri kan.lepas tu perlahan2 baru dia ceta antara sbbnya ialah lelaki tu x sembahyang.aku agak terkedu dengar.sbb alasan itu aku rasa terlalu fanatik.mana nak cari yg sembahyang x tinggal lansung.kemudian dia huraikan satu persatu alasan yg dia kemukakan pd bapaknya.sbb semua abg2 iparnya x sembahyang tp kakak2 dia semua rajin sembahyang.tp bila sj dpt suami yg malas sembahyang terus isteri pun malas sembahyang.pak dia kata nanti dia boleh lentur la.tp dia rasa payah sgt sbb yg terjadi kat keluarga dia sebelum ni x boleh lentur pun.aku dengar sj.ada jugak yg mcm ni.ada yg tolak sbb takut terlalu alim sgt.takut x terkejar nanti.(pendapat aku yg x berapa rajin sgt solat ni).balik pd ceta perempuan tu.lepas tu pak dia tanya lelaki mcm mana pilihan dia.dia pun jwb dia nak kawin dgn ustaz ataupun at least anak ustaz.8 bulan selepas tu dia dpt kawin dgn anak ustaz.suami dia buat kelas fardu ain kat rumah dia lg.ajar ipar2 dia.aku mcm terkedu dengar ceta dia.macam-macam .......

Comments

  1. macam tau je siapa dia.... hu hu hu....

    ReplyDelete
  2. teka laaa tp ok jugak la dia ni....sbb boleh kongsi.yg baik kita buat panduan,yg jahat jadikan sempadan...betul x?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai