anak2

ceta bab anak2 ni aku ni memang bukan pakar la.dan x berapa nak berminat nak jd pakar pun.sbb?xtau la pasal apa.cuma dah takdir bukan bidang kut.tp bila tengok anak2 buah aku dan dengar ceta anak2 kawan2 aku baru sedar memang susah nak mendidik anak.(mungkin pasal tu sama kut aku x berapa minat kut.)budak2 la memang suka main game.ada macam2 game.dari game yg x berapa elok hingga la x berapa elok.balik minggu sudah aku sj la ajak anak2 buah aku main sodoku.tp apa reaksi depa?depa bg yg susah sekali.punah la aku.ceta sorang kawan aku plak beza sikit.dia letak game dlm bilik dia.bila dia mai keja,bilik tu dikunci.game hanya boleh main masa cuti sekolah.sekali tu dia lupa kunci pintu bilik.anak dia curi masuk dan main game.bila dia balik keja,anak dia letak game tempat asal balik tp sofa lupa angkat balik.terus tertangkap la.bila ckp dekat suami dia,tau apa suami dia kata?"main la.main puas2.tp kalau x dpt masuk u lepas spm nanti sila la angkat kain baju pi cari keja sendiri.aku x mau bela anak yg suka dok main sj.hang pi la cari keja sendiri."nahhhh...amek kau.pendek kata nak mendidik anak2 ni memang susah.cuba bayangkan mcm mana kita dididik masa kecil dulu.mcm tu la susahnya emakbapak kita mendidik kita.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai