tali

tali dan ikatan x dpt di pisahkan.kalau tali tu mesti di gunakan utk mengikat.kalau dlm pengakap dulu2 di ajarkan cara dan jenis ikatan.so that how we can survive.kalau nak ikat tali leher lembu pun ada jugak jenis ikatannya.buat mcm tali yg boleh menjerut tu tapi kat tengah tu ada tali yg disimpul plak.supaya leher lembu x terjerut.and that how i survive.itu la cara hidup keluarga aku dulu2.ckp tentang tali ni,ada tali persaudaraan dan ada tali persahabatan jugak.kiranya mcm penyatuan lebih dr satu jiwa la.hubungan di antara seorang dgn seorang yg lain tu la adanya ikatan.ada ikatan sebagai suami isteri.ada jugak cara nak pisahkan tali dan ikatan ni.kalau suami isteri yg dah berpisah tu pun kena kekalkan sebagai sahabat demi anak2.kenapa aku ckp semua ni?sbb a few days before ni aku mcm melenting sikit bila aku dikritik.biasa la kalau kena kritik tentu la bengang.mcm program realiti tu pun ada yg menangis kan.tp aku sedar yg aku x sepatutnya bertindak yg mcm tu.be open minded la sikit.kenapa nak marah2kan.that another person opinion.kalau ditujukan pd aku sekali pun,aku mesti x cepat melatah sgt.mcm ni x boleh jd ahli politik la.kalau ahli politik yg hari2 berita depa keluar dlm suratkhabar ok sj.masih boleh bg pendapat yg lain lg.hairan sungguh aku mcm mana aku boleh tersasar kali ni.kalau dlm islam pun,semua umat islam adalah bersaudara.apatah lagi kalau memang bersaudara.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai