si tenggang..

sempena hari ibu kan....pernah tengok ceta si tenggang dlm tv lakonan jins shamsudin tu.ceta dia tentang kisah anak yg derhaka dekat ibunya dan di sumpah jd batu.kemudiannya menjadi burung dan memanggil 'mak aku!mak aku!'setiap masa.itu semua ceta sj.mitos lg.tah ada sungguh,ka xdak pun kita pun xtau, tp ada ka yg sanggup jd mcm tu.mai aku nak konsi satu ceta yg aku dpt di kaunter.anak lelaki dia keja runner je.gaji xla banyak kut.lepas tu ayah dgn mak dia sakit.dua2 kena kencing manis tp nak sgt makan sdp2 contohnya teh ais setiap hari.si anak td ni terpaksa pegi keja dulu kemudian baru la hantar makanan dekat org tuanya.org tuanya plak kena ada teh ais baru nak makan nasi.so bygkan mcm mana dia menghadapi kerenah mereka.nak beli teh ais bg makan,takut penyakit kencing manis jd melarat.x beli jd anak derhaka plak.jd fikirkan la.aku hanya mendengar ceta ini setelah dia marah2 di kaunter.masa dia marah,dia x ceta pun tp bila dia dah cold down baru dia ceta.apa yg kami boleh bantu,kami bantu la.tp dia x pernah minta dokumennya di buat cepat pun.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai