mess..

dulu2 masa aku mula2 masuk keja x berapa fhm sgt bila org sebut mess ni.tp lama2 baru tau makna dia berserabut.kalau org kedah ckp serabai.kadang2 kita rasa nak tolong org tp bila kita tolong pun bukannya bertambah baik tp bg berserabut lg keadaan ada la.pernah tengok ceta 3 abdul tu,yg encik penasihat tu.'20%',itu la sebenarnya yg terjadi kalau ada yg nak tunjuk pandai tp x pandai sgt.kenapa ni?ada yg buat bg aku serabut ke?tah la.nak kata ada,mcm xdak.nak kata xdak,mcm ada.tp apa pun anggap la semuanya 'cubaan'.jgn ada yg mai kata 'ni betul2' sudah la.hari ni semuanya berjalan amat lancar walau pun aku batalkan cuti sbb ada yg aku plan x jd,tp x mengapa lain kali boleh buat.ptg td balik tengok ceta korea white lie tu.sedih tengok.ya la ceta pasal anak dan ibu.tersentuh aku tengok.nasib org memang mcm2.ada yg xdak anak.ada yg ada anak tp susah.ada anak yg xdak mak.ada plak anak yg xdak pak.lebih buruk lg kalau xdak dua2 sekali.tp dlm islam kalau kita berbuat baik pd anak yatim,kita akan dpt pahala yg amat besar.bantu anak yatim yg x berkemampuan.anak yatim mesti la sebatang kara.tp anak yatim ni yg kecik sj,kalau dah besar panjang x yatim lg dah.dah boleh berdikari.pasti anak yatim lebih memahami perasaan kalau menjadi yatim.so kalau anak yatim yg berkemampuan elok la membantu anak yatim yg lain.jgn plak bila dah berjaya,nak jd sombong plak.kenapa aku ckp mcm ni?aku pun mcm ajuk kat atas jugak'messy'.i'm very messy today.tp x la sampai terganggu keja.keja tetap keja.mcm mana messy pun aku cuba jgn dok campur adukkan dgn keja.sebolehnya kena cuba senyum.al-kisahnya ada yg tanya pasal kenaikan pangkat aku lg.mau sj aku ckp'nyah dah rasa bosan la nak ckp'.tp boleh ka?sat lg kt kurang ajar plak.so aku layan pi la.nak ckp benda yg dah basi.xdak apa yg berubah pun.kadang2 berat mata yg memandang,berat lg bahu memikul.kalau nak tolong pikul pun takut2 nanti bercalar plak bahu.so apa yg jd tu biar la sj.mcm kata sorang kwn aku'ada org yg selalu bernasib baik,x boleh nak kata apa la'.aku ni x bernasib baik ka?aku x rasa aku x bernasib baik pun.kalau org nampak buruk,itu dimata org lain.kalau nasib baik tu agaknya ada factory2,ladang2 ka kebun2 ka?kalau semua org ada semua benda tu susah la.sapa plak nak jd org yg keja kat factory tu.jd bersyukur la dgn apa yg kita ada.mcm aku yg ada ibubapa ni,ada jugak yg lain yg yatim.tp bila yg yatim sudah berkeluarga jgn lupa pd yg masih yatim.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai