kalau berkalau..

dulu2 masa belum dpt keja gomen kg,dok angan2...kalau la aku dpt keja ngan gomen...!lepas tu bila dpt...hmmmm...biasa je..xdak apa yg menarik pun.mcm tu jugak org yg kalau x kawin lagi,dok angan2 kalau la aku dpt kawin...!bila dah kawin,sama je.mungkin masa baru2 keja tu rajin gilerrr la.lepas 'cap jari kering' je,rajin tu tah lepas kemana.mcm tu la jugak org yg kawin pun(walau pun aku xdak pengalamn lg),masa baru kawin cintan habis.lama sikit mula la bau busuk.mcm tu la hidup.mcm tu la org boleh berubah mengikut keadaan.hari ni kat tv ada berita pasal org felda yg dpt durian runtuh.anak2 felda tu aku rasa amat2 la suka bebenor.ya la dpt duit.sapa xmau duit kannn.dengar tu jumlahnya banyak sgt,tp aku rasa x setanding dgn penat lelah yg dicurahkan selama ni.ya la...sapa sanggup dok pi kawan dgn pak belang dlm hutan tu.dulu2 masa kak aku yg sulung(kak ma) tu pi duduk dgn pak sedara aku kat pahang sana,pi sj ke kebun jumpa la tapak kaki pak belang.time tu semua org kena balik.for sure la pak belang tu ada somewhere dekat2 dgn depa.aku plak xdpt bygkan kalau kena duduk kat sana.(aku ni kena ada shoping complex).memang la kalau tengok daun yg hijau2 tu mata jd segar,tp larat ka nak tengok pokok je.td seronok tengok peneroka yg bersorak gembira dpt berita tu.dpt durian runtuh youuu.aku ni dpt jugak durian runtuh,tp durian runtuh aku ni agak sakit la.tp sakit2 pun sedap...jgn xtau naaa.td tengok blog salam dua benua tu.teringat dkt mak aku yg x suka kalau mkn nasi lembek.mak aku memang cerewet kalau pasal makan ni.kalau dulu2 dia akan giling rempah utk buat gulai.kalau bulan puasa plak,in case kalau kami dah x lalu nak makan sahur,dia sanggup bangun dan giling rempah.kemudian buat gulai plak.kalau makan gulai yg panas2 memang la sdp tp hidangan sahur dah jd mcm makan tengahari dah.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai