goncang dunia...

kata org tgn yg hayun buaian boleh goncang dunia.kata org la.awat,aku ada rasa nak goncang dunia ka?x la.cuma semua kengkawan aku dok tanya pasal blog aku seminggu nih.sebelum ni x tanya sbb normal je kut blog aku ni.cuma seminggu ni sj yg jd x berapa nak normal.cuaca pun ada banyak musim.siap ada ribut taufan lg.cuma kalau kail panjang sejengkal jgn la dok pi mengail laut yg dlm.kalau pi dekat sangkar yg mcm aku dok pi tu pun belum tentu dpt ikan lg.kalau pi yg laut lepas tu lg la pyh nak dpt ikan.kena plak pancing atas bot.apa2 pun kena bw banyak beristighfar la kalau rasa marah.(peringatan utk aku la).kadang2 org dah nasihat jgn buat mcm tu,nanti bahaya tp buat jugak.mcm org makan dadah la,tau kata dadah tu bahaya tp gagah dok pi hisap jugak.kalau yg dah baca tu,baca dgn teliti.elok jugak baca dan tengok dgn teliti.selepas tu baru la boleh buat kesimpulan.mcm org dok tengok maklumat dr internet la.x semua maklumat kat internet tu tepat.tu yg kena tapis dulu.hari ni sudah2 la ceta pasal hari ibu ni.semua perempuan akan jd ibu.yg kawin akan ada anak.yg x kawin pun ada anak penakan.kadang2 ada jugak yg kata org yg x kawin ni xtau perasaan jd ibu.ibuuuuuuu.mcm lagu p.ramlee tu.tp semua perempuan ada sifat keibuan yg dianugerah tuhan.mcm mana kasar pun pasti akan ada sifat keibuan tu.yg laki2 plak ada sifat ke'bapa'an.aku dpt satu maklumat menarik hari ni,benarkah hanya org melayu sj yg ada sifat melatah.melatah ni kadang2 sejenis penyakit,ada jugak yg sj buat melatah.dan ada jugak yg sj2 'melatah'.kadang2 bila tau sj sesuatu perkara pasti ada yg melatah.mcm yg jd kat aku minggu sudah.melatah sakan aku.habis semua keluar.yg x sepatutnya keluar pun keluar.yg dok sembunyi pun keluar jugak.tp setiap yg terjadi ada kebaikannya.mungkin sedang elok jd begitu.kalau dok terperam sj nanti basi plak.utk yg x kenal boleh la kenal,utk yg kenal sikit2 tu boleh kenal lg banyak.so 'selamat berkenalan' la.dah mula beli majalah td.jgn lupa naaa kalau beli majalah boleh tolak cukai.td ada jugak yg beli majalah minta resit.nak tolak cukai la tu.simpan resit tu.buat sistem failing kat rumah.(peringatan kat aku jugak la.hehehehehe)

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai