don't judge...

ayat kat atas tu don,t judge a book by it cover.itu dah biasa dengar pun.baru td jln2 kat blog,ada satu kisah yg menarik minat aku.kisahnya begini: ada seorang lelaki yg ada 3 org anak lelaki.dia menyuruh anaknya pergi ke suatu tempat yg ada sebatang pokok di setiap musim.yg seorang pergi masa musim luruh.bila balik je,si ayah pun tanya kat anaknya,apa yg dia tengok.anaknya ckp,dia hanya tengok sebatang pokok yg kesemua daunnya luruh.ceta ni tulis org putih naaa.yg seorg lg plak pegi,masa musim yg lain plak.tentu la keadaannya berbeza.dipendekkan ceta semua anak dia pegi dan balik ceta keadaan yg berbeza.akhir sekali baru la si ayahnya ceta bahawa pokok tu sebenarnya satu sj.musim sj yg berbeza.pengajarannya jgn la kita cepat berputus asa dgn musim2 yg mendukacitakan yg terjadi pd diri kita.mungkin akan ada musim bunga yg indah akan berlaku di suatu hari nanti.satu lg,jgn la menilai seseorg itu hanya sewaktu kita mengenalinya selama seketika sj. ceta ni amat sesuai dgn apa yg terjadi pd aku hari ni.bermcm2 fasa aku dah harungi.ada fasa suka,ada fasa duka.cuma apa yg berlaku hari ni sebenarnya satu dugaan pd aku.dugaan utk menguji sejauh mana aku bersabar.pepath melayu pun ada menyebut hujan sehari hilang panas kemarau setahun.selama ni aku bertekad utk mengubah diri aku menjadi seorg yg baru.no more angry young lady because that angry young lady are getting older and older.not young anymore so she has to be matchured.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai