1 rejab...

esok dah 1 rejab.rejab,syaban dan ramadhan.tiba2 sj teringat dekat arwah tok aku dulu yg boleh berpuasa 3 bulan dan 6 hari.rejab,syaban,ramadhan dan syawal.cucu dia?jgn dok tanya org lain la.tanya sj aku nih.kecuali ramadhan,itu sj yg aku buat.sekarang ni dok posa khamis pun sbb tengah dok posa ganti.arwah tok aku,allahyarham jam bt omar,dia xla ada penyakit yg berangkai2 tu.tu yg dia boleh bertahan puasa sampai 3 bulan.aku pun teringin jugak,tp takut kalau dok pulun buat yg sunat,tau2 yg wajib bulan ramadhan nanti terbabas plak.mana tau kan?puasa dlm bulan rejab ni elok la diamalkan.kalau x mampu pun ambik jugak buang sehari.arwah tok aku dulu,kalau dlm bulan rejab ni la kami akan berpeluang mkn nasi kerabu.kalau kat kedah ada jugak yg panggil nasi ulam.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai