penaaaaattt..

waaaaa...penat sungguh ni.ini baru la dikatakan penat lelah.dah memang pun aku ada lelah.ni dah rasa semacam je.bila time terima borang je mcm ni la jdnya.bukannya aku xmau nak berteruk sgt,bila aku pulun sikit dah semput.jadi serupa tayar nak habis angin je.kalau yg ada anak2 kat rumah pun rasanya x boleh nak masak dah kalau mcm ni.aku baru je baca article yg pasal cari menantu(ada dlm facebook aku)sedih sungguh.memang mcm tu la hakikat yg sebenarnya tp kalau dah kat ofis pun dah dok mcm lari past baten je,kat rumah memang dah xdan dah.semenjak kebelakangan ni aku kena mkn pil vitamin,nak bg kuat la tu.tp kalau mkn kat kedai pun ada yg ok.mcm mi abu yg jd kegemaran sultan kedah tu.aku pernah jugak mkn dulu2 masa kat as.dulu2 ptg2 je akan ada la order mi abu tu.itu ceta dulu.aku nak ceta kedai mkn yg lagi lama dr mi abu tu.dulu2 kalau aku mkn popiah kat as mesti aku akan kt ada popiah yg lg sdp dr popiah tu.kalau ada yg tanya dan nak pi mkn pun popiah tu dah xdak.sbb?tuan yg buat tu dah meninggal.dulu2 kat pekan yan ada kedai kopi cina.kat tepi kedai mkn cina tu la ada jual popiah melayu.kulit popiah tu lembut kalau yg basah.kalau yg goreng plak garing sgt.kulit popiah tu plak nipis je.intinya plak simple je tp sdp.yg aku ingat inti popiah tu diletak kacang panjang yg dirincik halus,taugeh,tauhu dan udang.kuah dia plak x pekat sgt.ada jugak org pi belajar kat pakcik ni cara nak buat popiah ni tp x jd sama mcm pakcik ni jual.mungkin sbb org yg berbeza msk so hasilnya mesti x sama.tp kebersihan memang tip top la.kain buruk pun putih bersih je.sebiji popiah ni dijual 15 sen.memang mahal la masa tu.ada satu lg makanan yg aku x jumpa kat mana2 aku pi.pasembor ad.yg popiah td popiah md desa.pasembor ad ni memang sdp.kiranya kalau dia jual org akan beratur panjang la nak beli.ad ni ada anak ramai dan ada anak dia yg jual pun tp x sama mcm pak dia buat dah.mungkin sbb rezeki anak2 dia sama kot.tp dua makanan ni memang akan jd ingatan aku sampai bila2.mungkin sbb org dulu2 lebih ikhlas kut.kadang2 persekitaran pun mainkan peranan jugak.kalau masa kita sibuk sgt for sure la x sempat nak jamah makanan.kadang2 tu nak tarik nafas pun x berapa nak sempat.mcm aku kena kemarin...tp kalau semua saling membantu,yg berat pun akan jd ringan.'hati gajah sama dilapah'.hehehehehehe..kami lapah hati gajah la kemarin.berkhidmat utk negara,itu yg penting sekali.sampai xdan nak gosip bila adik aku sms kata m.nasir mai kat poli.mai pi la sapa pun.yg penting keja aku kena bg siap.ingat cuti isnin ni nak rehat secukupnya.(ada jugak yg ada niat nak suruh aku rehat).

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai