nasi kerabu

td baru je sudah siap buat kerisik nasi kerabu.esok nak buat portluck nasi kerabu lg.tak sat ni jln2 kat blog salam antara dua benua,ada yg aku tertarik kali ni.smlm x tertarik sgt sbb aku x berapa suka sgt dgn piza.kali ni dia ceta pasal nasi ambeng.aku teringat seseorang yg rapat sgt dgn nasi ambeng tu.xtau la org tu ingat ka x kat aku la ni.x kisah la kan.xkan nak paksa org ingat kat kita plak.nasi ambeng!!!mengikut ceta kawan aku ni,nasi ambeng ni ialah nasi yg diletak satu bekas didalam satu talam yg besar dgn lauk2nya.semua lauknya mesti la kering supaya nasi tu x kembang.nasi ambeng ni diberi masa semua jemputan nak balik.hanya org yg lebih tua sj yg layak mengagihkan nasi ambeng ni utk di bawa balik.tentu la ini makanan org jawa.for sure la kan.aku x berapa pasti sgt la apa yg sama dgn org belah utara ni.xdak la ambeng2 tu kalau kat utara.kalau kenduri arwah ,org sebelah utara ni baca doa dan makan.itu sj. ini plak fesyen tudung aku yg terbaru.bosan dok fesyen yg sama je...
kalau ada yg nampak x lawa pun sorry la.fesyen tudung ni aku baru je cuba.nanti boleh di upgrade lg.kita yg buat dia.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai