naik semangat..

td ptg pegi beli pasu bunga nak tambah tanam pokok nenas.seronok tengok yg satu tu dok berbuah so aku pi beli 4 pasu lg tambah.tanam je pokok yg dah besar yg aku bw dr kampung minggu sudah.nasib baik pokok tu x mati sbb lama sgt x tanam.sambil tu beli pokok limau purut sbb xdak lg pokok limau purut.ada dah pokok limau kasturi yg dok net2 je nak hidup.berbuah jugak tp x subur.boh baja pun x jln.aku ambik boh dlm pasu besar pun xmau jugak.dok dlm pasu besar tu anak2 buah aku dok cubit buah limau je.at last aku throw away je.aku ganti dgn pokok nenas.aku beli pokok apatah warna hijau yg aku tengok elok.lepas tu jumpa pokok harum sundal malam pun aku beli.kira semangat nak tanam la ni.tp pokok nenas ni memang makan baja banyak.biar pi laaa.ingat nak beli pasu nak tanam nak letak kat kedai kat kampung.tp xtau bila nak beli.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai