gempa

apa lg kalau bukan ceta pasal gempa.2 hari ni ceta pasal gempa kat mana2.rasa seriat jugak la perut masa jd gempa tu.rasa mcm gempa tu nak meleret2 plak.ngeri bila fikir balik.gegar hak mula tu aku ada kat kedai makan kak aku.sedar2 kerusi dah bergoyang.bila semua org sedar ada gempa,semua jd panik.pokok nyior sebelah kedai tu dah bergoyang mcm nak tumbang.balik kat rumah,mak aku tanya"hampa baca apa?"aku terkebil2 je."ada doa ka?"aku tanya balik.ya la mana nak tau kot2 ada doa khusus mcm doa gerhana tu."ingat la allah.kalau kita mati pun kita ingat allah."kata mak aku selamba.betul jugak.aku rasa pun mcm nak jd gempa yg dahsyat td.bayangkan la kalau jd gempa yg dahsyat,kalau ditakdirkan mati,mcm mana tu.gempa yg kedua,aku mula berastaghfar.apa yg betul,aku kena dengar jugak.tp kena bg alasan yg kukuh la.memang la malaysia x berada dlm lingkaran gunung berapi tp x mustahil kalau allah nak jadikan kat malaysia.bukan nak minta tp berwaspada dan beringat.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai