darah daging

baru je tengok tv ceta pasal org kelantan.cetanya tentang anak muda kelantan yg malu nak mengaku kelantan.wellllll,imposible sungguh.kelantan x ngaku kelantan.memang mustahil sungguh.yg aku dok dengar ialah kelantan memang sanjung sungguh dgn kelantan.jgn marah org kelantan nooo.cetanya idris ni x balik kelantan 3 thn dah.bila nak kawin plak bakal bapa mertua dia x suka plak sbb nak cari org kelantan sj.idris ni ckp kat org dia org kl.bila org tua dia mai dr kampung baru la depa tau idris ni malu nak mengaku anak kelantan.kira idris ni x ckp kelantan langsung.yg aku syok tu tau apa?antara dialog ceta tu td antara idris dgn mak dia. idris:brg yg ada td,semua ada kat kelantan.kalau dengar je org yg dtg ni ckp kelantan terus dia letak harga mahal. ibu :sama la kalau kat kelantan,dengar je org yg nak beli ni x ckp kelantan,terus di'sembelih'. aku dah pernah pegi kelantan.ayat ni memang betul la.kami terpaksa guna org kelantan utk beli barang.mungkin itu taktik berniaga kut.pengalaman aku yg kedua plak pasal kelantan ni ialah masa aku dok di kl dulu.satu hari tu member aku yg org kelantan tunjuk kat aku sekeping kad.aku tanya la kad apa?kata dia,itu kad jemputan utk makan malam persatuan anak kelantan.kuat sungguh org kelantan berpesatuan.bg aku kelantan ke,kedah ke,semua sama sj.aku sendiri pun ada jugak salasilah kelantan tp dah lama dilupakan.nak ingat apa,itu semua ceta zaman arwah wan aku yg mai dr kelantan.sekarang ni aku dah jd org kedah pun.sama sj kan?

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai