Chaiyya Chaiyya (English Subtitles) - Dil Se... HD

gmbr yg aku suka dil se la.aku rasa ceta ni sesuai dgn aku.lagu ni yg menarik sekali tang goyang tu la.inul pun kalah nihhhh.tp paling syok tengok srk la.cun gitu.tang gelek tu nampak terpesona sgt.hehehehe...of course la ada sikit2 18sx ni.manusia kena ada 18sx gak tp jgn terlebih sgt.kalau terlebih sgt ada 18sx ni bahaya jugak.mcm youtube tu la.org kalau terbayang youtube,mesti terbayang benda lain.sebenarnya dlm youtube tu ada mcm2 selain 18sx tu.ada belajar buat kuih,ada yg menyanyi.yuna yg terkenal pun pasal youtube tu la.tp setengah org ni masih lg dok guna youtube tu utk yg 18sx je.boleh nak guna pun tp kena bg seimbang la.try to balance la.masa balik kampung hari tu anak penakan aku yg girl tu dah mula ckp cina.dah hantar dia sekolah cina.caiyo...caiyo...gitu.kat kampung plak bila dah jumpa semua tu mcm2 la yg nak ceta.masing2 cuba tunjuk kehebatan masing2.ini pun memang dah lumrah.aku dengar je.ada yg boleh dipakai,dan ada yg kena reject jugak.ada yg unbelivebebel pun.rasa x caya je.mcm2 ada...!tp yg aku tertarik ialah bila dibincang bab isu kahwin ni.aku rasa terpanggil jugak dgn bab ni.pertama sekali sbb aku pun terlibat sama.keduanya mcm ada masalah sj kalau yg muda2 ni nak kawin.bg aku putaran hidup manusia tentu la ada yg kawin,bersalin kemudian mati.utk menampung kehidupan plak mesti la ada keja.that how the people survive.x kira la cina ka,hindu ka,org putih ka,semua org mesti melalui fasa yg begini.kalau ada yg cuba bergerak dalam cara yg berbeza pun boleh jugak.tu pilihan masing2.tp impian semua org utk berjaya tp x semestinya kena berjaya jugak2.the target to be sucsess also diferrent.ada org target untuk capai sesuatu dlm usia yg begini.mcm aku ni berjaya beli tanah utk keluarga aku tp aku kena korban kan pulak soal jodoh.x semua org boleh dpt semuanya.tp aku x suka bersikap gah.pencapaian aku ni pun aku rasa x seberapa kalau nak dibandingkan dgn org yg bergaji besar dr aku ni.aku x terbayang pun cuba nak bg sama dgn org yg ada gaji 10 ribu.mana boleh lawan.aku ni semut merah,org gajah afrika nunnnn.kalau lawan jugak nasib kena penyek la.mcm tu jugak dgn jodoh.first time aku rasa pendapat mak aku betul sgt.tumpang muda la,dia kata kawin cepat.tumpang tengah laku.tpmasalahnya laku ka.mcm barang plak nihhh.ya la kalau dah kerepot,harga dah jd lain.apa pun kita kena ambik,masa muda sebelum tua,masa sihat sebelum sakit dan masa lapang sebelum sibuk.tp agak kesian la kalau x dpt kawin sbb kesempitan hidup.aku ingat lg arwah tok aku dulu yg simpan gaji sepupu aku yg laki2 utk di guna kawin.org tua2 ni selalunya beringat.apa yg cucu dia perlukan di kemudian hari.semua org mesti ada keinginan utk kawin,so duit gaji setiap bulan tu mesti la disimpan utk digunakan sebagai hantaran atau utk kenduri.kucing pun nak bersenyawa,ini kan plak manusia.x pyh la tunggu gaji 10 ribu baru boleh kawin.mcm aku la ni dok terfikir mcm mana aku nak simpan duit supaya aku boleh buat haji suatu hari.kalau aku x simpan duit langsung memang sah la aku x dpt pi haji.aku plak kalau aku simpan di tempat yg aku boleh ambik,sure aku ambik punya.so aku kena simpan duit di tempat yg aku x boleh ambik langsung.aku dah simpan duit dlm dua koperasi,satu koperasi kl,dan satu lg koperasi pp.koperasi as je yg aku x sempat masuk.masa dok kat as dulu asyik dok rewang.(bukannya rewang gotong royong tu).aku x buat loan kat dua2 koperasi ni.aku simpan je dan x mau ambik langsung.insyaallah moga aku dpt pi buat haji suatu hari nanti.tp adakah aku xdak keinginan utk kawin langsung?mesti la ada tp xla membuak2 sgt keinginan tu.suam2 kuku aje.biar la masa je yg tentukan.kalau aku rasa aku patut kawin,aku akan kawin.memilih ke?hehehehe.sapa pun mesti nak pilih.kalau beli ikan kat market pun org nak pilih yg elok ni kan plak nak hidup hari2.tp jodoh ni tuhan yg tentu kan.kalau dah jodoh x kemana.tp aku seronok tengok member aku yg sorang ni yg tengah in love sgt.tengok semua benda dia kata cantik.kalau in love mesti cantik,cuba kalau dah gaduh nanti..!semoga percintaannya berjaya dan jgn la dok jd mcm kakak dia yg sorang ni yg tiba2 je jd terlajak.x sangka pun boleh terlajak.ingat ka boleh lepas,rupa2nya kandas jugak.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai