cbuk

hari2 asyik cbuk je.tp kadang2 buat2 cbuk pun ada gak.biasa la kena acting gak ckit2.tp kalau betul2 cbuk pun kena buat mcm x cbuk.kena pandai bahagi masa la.td petang balik keja ada ayam dan nenas,so apa nak masak yeee?aku ingat nak goreng nenas tu je.tp teringin plak nak makan ayam goreng,so aku masuk kan je nenas parut dlm ayam goreng.aku letak halia,daun bawang,daun sup,bunga kobis dan bawang besar.sedap jugak.ada rasa masam dan manis.kena buat bubuh sos plak lain kali.ok jugak tu.hari ni dah strt e-filing sepenuhnya.mls aku nak ambik gmbr.x menarik pun.bila tarikh nak tutup nanti baru syok gileeer.cuba la pi tengok masa nak tutup nanti.kalau buat jual air ais kosong pun laku masa tu.semua org berpusu2 nak mai byr.kalau ada extend lg syok.lebih lama extend,lebih ramai org mai.xtau la pasal apa jd mcm tu.patutnya semua org dah ready dgn benda tu.ada jugak org yg nak mai ambik borang rumusan utk tahun depan.pooooyoooo.tahun depan mungkin berbeza dgn tahun ini.sbb apa berbeza?sbb pembentangan belanjawan pun berbeza.xla berubah banyak tp tetap berbeza jugak.masa pembentangan belanjawan setiap tahun,kami kena alert.apa perubahan.apa pindaan.apa yg dinaikkan.itu semua perkara2 asas yg semua rakyat malaysia tau.budget tu disairkan dlm tv apa.siaran langsung apa.jd aku xla bocor rahsia kerajaan kutt.hahahahaha!ada ka rahsia kerajaan yg aku tau?welllll itu semua subjektif.ada yg penting bg setengah org penting,ada plak x penting bg setengah org.mcm ada org yg amat terasa jika di hentam,ada plak yg boleh menerima sebagai kritikan membina.ada jugak org yg anggap pengalaman hidup sebagai asam garam hidup,ada plak yg anggap pengalamn sebagai satu penyiksaan(siksa ka?)semuanya terpulang pd masing2 la.lupakan semua tu.ok la kita ceta pasal nenas la.nenas tu di ambil kat kampung.kak aku yg tanam.aku cilok aje.nenas aku baru berbuah je.dok putik lg.rupanya nenas perlukan baja yg banyak.ya la...org pun perlu mkn.bila aku letak baja yg bayak baru dia nak berbuah.so kalau sapa yg nak tanam pokok nenas,kena la rajin bubuh baja.bila nampak je keluar buah aku terus ambik 3 pokok lg nak tanam.semangat tengok dahhh.pokok limau aku yg malas nak berbuah pun aku dah salin bubuh dlm pasu yg besar sikit.tengok hari ni dah agak layu.harap2 x mati pokok tu.biasa la org tanam aku nak tanam kannnn.bunga kacip fatimah yg aku bw pi ofis dah jd kerabu hari ni.ada yg bw mai.pakat2 rasa la.ada permintaan lg la sbb baik utk org perempuan.nama pun kacip fatimah.kalau yg xtau kena pi kaji dulu la fungsi kacip.org muda2 rasanya ada yg x berapa tau kacip kut.pokok kacip fatimah ni dibubuh dlm ramuan ubat2 org melayu.fungsi dia utk peredaran darah dan utk org perempuan la.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai