bersedia

dulu2 masa sekolah kalau ada perhimpunan mesti cikgu suruh berdiri dlm keadaan senang diri atau bersedia.budak2 fhm plak tu nak duduk mcm mana.aku ckp bab bersedia sbb td baru tengok ceta hindustan pasal sorang perempuan yg x bersedia nak kawin sbb x cinta.ceta yg menarik.ya la sbb definasi bersedia ni berbeza.ada yg umur 12 thn dah bersedia nak kawin.15 ke 16 tu kira dah boleh kawin.dulu2 kawan2 aku yg x pass srp je terus kawin.la ni tah ada cucu dah.kalau kawin umur 21 pun dah boleh ada cucu kalau umur 40 mcm aku ni.tp definasi bersedia ni berbeza.ada org yg bersedia tu dia nak beli rumah dulu.ada plak org yg bersedia tu bila dia naik pangkat dulu.ada plak yg bersedia bila dia really2 in love.tah la.aku pun x pasti aku dok tahap bersedia yg mana satu.hehehehe.galak yg terencat mcm aku ni pyh ckit nak ckp.tp kalau pegi keja dlm keadaan x sedia pun susah jugak.ya la org suruh buat apa semua rasa susah.mcm aku kat kaunter,bila aku buat franking aku mesti dlm keadaan sedia.setiap hari aku kena habiskan keja sebelum 3.30 ptg.ofis akan dibuka tepat 8.00 pg.kalau banyak ka sikit ka semua kena siap hari yg sama jugak.xdak tunggakan keja.dr satu segi ini menguntung,dr segi yg lain memang penat la.kalau hari jumaat pun sama jugak.brg yg sama banyak tp kena buat dlm tempoh masa yg singkat.ya la kan hari jumaat rehat masa panjang.tp ada perbezaan sikit sbb aku akan tutup kaunter pukul 11.00 pg. ada la masa senggang sikit.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai